رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سه میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر در استان بالای ۱۵ سال دارند و جزو جمعیت فعال اقتصادی به شمار می روند، گفت: یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۸۰ نفر از این تعداد معادل ۳۷.۵ درصد شاغل هستند.

به گزارش تبریزگویا، حسین فتحی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: بر اساس داده های مرکز آمار کشور، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۴۱۹ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان غیرفعال هستند که شامل زنان خانه دار، دانشجویان و دانش آموزان می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۵ استان به ۲ گروه فعال و غیرفعال تقسیم بندی می شود، گفت: ۹۲ درصد جمعیت فعال استان دارای شغل هستند و هشت درصد ( ۱۰۵ هزار و ۵۶۲ نفر ) نیز در ردیف بیکاران قرار دارند.

فتحی سهم استان از جمعیت فعال اقتصادی در کشور را ۴.۸۸ درصد اعلام کرد و افزود: سهم جمعیت غیرفعال استان از کل کشور نیز ۴.۸۸ درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در آذربایجان شرقی ۴۲.۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این نرخ از تقسیم کل جمعیت فعال بر تعداد جمعیت بالای ۱۵ سال به دست می آید که در این استان یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

فتحی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۱۳۹۹ پایین تر از میانگین کشوری بود که برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲، از میانگین کشوری جلو زد و در همین راستا، نرخ بیکاری در استان با ۶.۷ درصد، ۹ دهم درصد کمتر از میانگین کشوری شد.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه تعداد شاغلان و بیکاران در استان بیشتر باشد نرخ مشارکت اقتصادی نیز به همان اندازه بیشتر می شود که البته در آذربایجان شرقی، این رشد از بالا رفتن میزان اشتغال و کاهش بیکاران حاصل شده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها