رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

سربازان گمنام امام زمان (عج) سرشار از تعهد، تخصص، ایمان، مسئولیت پذیری و عشق و علاقه به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستند و پایه‌های نظام را در سکوت و بدون ادعا تقویت می‌کنند.

به گزارش تبریزگویا، اگر سری به تقویم مناسبت‌های اسفند ماه امسال کشورمان بزنیم، ششم اسفندماه به عنوان سالروز میلاد امام زمان(عج) و نیمه شعبان خودنمایی می‌کند، البته این روز، نام فرخنده دیگری نیز دارد و به نام «سربازان گمنام امام زمان (عج)»در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شده که فرصتی برای پاسداشت یاد و خاطره این مجاهدان متعهد نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

بحث «امنیت» که می شود، خواه ناخواه ذهنمان به سمت نیروهای مسلح و جنگ در مرزها هدایت می‌شود. قدر امنیت را که به نوعی یک نعمت برای هر جامعه‌ به شمار می‌رود، مردمی می‌دانند که شرایط جنگ را چشیده اند و از ترس بمباران و موشک‌هایی که بر سرشان فرود می‌آید، به دنبال لحظه‌ای آرامش و نفش کشیدن در امنیت کامل هستند.

در قرن ۲۱ و عرصه تکنولوژی و فناوری قرار داریم. قرنی که با پیچیدگی‌های همراه خود، کارهای مجرمانه و تبهکارانه نیز به همان اندازه پیچیده شده و امنیت یک جامعه را از بطن آن مورد هجمه قرار می‌دهد.

در این راستا نمی‌توان امنیت را فقط در مرزها خلاصه کرد و یکی از بخش‌های مهم آن مربوط به داخل کشور است. امنیت دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و اگر بحث اطلاعات به عنوان جزء جدایی ناپذیر در کنارش مطرح شود، سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای رصد اطلاعاتی و امنیتی، احساس امنیت را در وجودمان دوچندان می‌کنند.

اگر یک دنبال کننده همیشگی اخبار باشید، می‌توانید خبر دستگیری یک باند تروریستی و یا اخلال گران نظام اقتصادی و امنیت کشور به دست نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) را مشاهده کنید.

اخباری که هر بار مخابره می‌شود، احساس غرور را برای ملت عزیز ایران اسلامی به همراه دارند که هیچ مجرمی نمی‌تواند از زیر دست نیروهای اطلاعاتی در امان باشد.

ستاد خبری اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی نیز گزارش داد، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ولیعصر مهدی موعود(عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) مدیرکل اطلاعات استان به طور تلفنی با مردم گفت و گو کرد که در مجموع خروجی این گفت و گو و مجموع تماس های مردمی با سامانه و شماره تماس ۱۱۳ در استان حدود ۵۰۴ تماس تلفنی مردمی و ۲۵۰ پیامک بوده است.

بر اساس این گزارش، این تعداد تماس ها نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته که نشان از اعتماد بیشتر و همکاری صمیمانه تر مردم برای تامین امنیت و آسایش جامعه است.

امنیت در کشور ما مردم پایه است

تراب محمدی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت مقوله امنیت، اظهار کرد: با توجه به فرمایش امام علی(ع)، اگر ۲ نعمت «صحت و سلامتی» و «امنیت» نباشد، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت، مهمترین زیرساخت یک جامعه به شمار می رود و سایر زیرساخت‌ها نیز وابسته به آن هستند، گفت: اگر بخواهیم کارهای اقتصادی، فرهنگی یا خدماتی در جامعه انجام دهیم، ابتدا باید آسایش و آرامش مردم برقرار شود تا تمام کارها و اقدامات در سایه امنیت شکل بگیرد.

محمدی با بیان اینکه امنیت، مادر تمام زیرساخت‌ها است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته از جمله جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و در زمان حاضر در کشورهای اطراف، اهمیت امنیت را کاملا مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه داعش در سال‌های گذشته در عراق و سوریه رشد یافت، گفت: در آن سال ها آنچه برای مسوولان این ۲ کشور مهم بود مسئله برقراری امنیت در کشورشان است.

محمدی افزود: مقوله سلامت نیز در زندگی مردم، اهمیت بسیار بالایی دارد اما یک بحث فردی است در حالی که امنیت به بخش اجتماعی ربط دارد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در کشور ما «مردم پایه» است و نیروهای امنیتی نیز از جنس خود مردم هستند. این افراد، انسان‌های توانمندی هستند که شبانه روز در آماده باش کامل بوده تا مردم بتوانند با آرامش و آسایش کامل در امان زندگی کنند و به نوعی امنیت آفرین هستند.

وی ادامه داد: امنیت در آذربایجان شرقی نیز زیر سایه رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) پایدار بوده و انشالله انتخابات پیش رو نیز در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمامی فعالیت‌هایی که امروز در استان و کشورمان انجام می‌شود، زیر سایه امنیت اقتصادی و زیرساخت هاست و سربازان گمنام امام زمان(عج) از آرامش و آسایش خود می‌زنند و این امنیت را برقرار می‌کنند.

وی خطاب به این نیروهای غیور ایران زمین نیز گفت: خوشا به حالتان که مدال افتخاری سربازان گمنام امام زمان(عج) بر سینه شما می‌درخشد.

سربازان گمنام امام زمان در خط اول مبارزه با توطئه های دشمنان هستند

یونس فاتح، فرماندار شهرستان تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامحسوس بودن امنیت در بطن یک جامعه دارای امنیت، اظهار کرد: اکنون از هوا استفاده می‌کنیم و نفس می‌کشیم ولی نمی‌توانیم آن را مشاهده کنیم. امنیت نیز مانند هوا است، در کمال امنیت زندگی می‌کنیم اما نسبت به آن توجه نداریم و نمی‌دانیم که چه زحماتی برای برقراری چنین شرایط امنی کشیده می‌شود.

وی با اشاره به زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای برقراری امنیت جامعه، افزود: سربازان گمنام امام زمان در خط اول مبارزه با توطئه های دشمنان هستند.

وی اعلام کرد: به تازگی عوامل موساد به تبریزآمده بودند که به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) به موقع شناسایی و دستگیر شدند و مستند این اقدام مهم نیز در روزهای آینده پخش خواهد شد.

فرماندار تبریز ادامه داد: امسال دشمن تهدید کرده بود که از ابعاد مختلف برای راهپیمایی ۲۲ بهمن خدشه وارد خواهد کرد ولی زیر سایه تلاش شبانه روزی کل سربازان گمنام، نیروهای اطلاعاتی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و با مدیریت و پیگیری آن‌ها، ۲۲ بهمن امسال به صورت پرشور برگزار شد.

فاتح افرود: همواره کارنامه ۲۲ بهمن ماه در دیدار ۲۹ بهمن ماه مقام معظم رهبری با مردم تبریز و از طریق آن‌هابه کل کشور صادر می‌شود و مقام معظم رهبری از این تریبون از مردم کل کشور برای حضور در راهپیمایی و تداوم شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تشکر می‌کنند اما امسال مقام معظم رهبری برای نخستین بار از سربازان گمنام امام زمان(عج) در فرمایشات خود قدردانی کردند که نشان از توجه خاص ایشان به نکات ریز جامعه و تلاش‌های ستودنی این نیروهای زحمتکش و متعهد است.

وی ادامه داد: بخشی از کار ما با همراهی سربازان گمنان امام زمان(عج) انجام می‌ شود که انصافا در تمام عرصه‌های تنظیم بازار و اقتصاد، منشاء خیر هستند.

وی با اشاره به حضور و تاثیرگذاری سربازان گمنام امام زمان(عج) دربخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گفت: کار این نیروهای باایمان و متعهد، مچ گیری نیست بلکه می‌خواهند تا نظام جمهوری اسلامی ایران هرچه موفق تر در ریل گذاری که امام راحل و مقام معظم رهبری انجام داده‌اند، به پیش رود.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان این‌که این نیروهای زحمتکش به روشن شدن چشمان جامعه کمک می‌کنند، افزود: خداقوت و خسته نباشید به سربازان گمنام امام زمان(عج) داریم که مظلومانه در حال فعالیت شبانه روزی هستند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها