رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۲۲۵ درصدی صادرات استان به کشورهای عضو بیرکس خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال میزان صادرات از گمرکات استان به این کشورها از نظر ارزش ۲۸ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۴ هزار تن بود.

به گزارش تبریزگویا، محمدجعفر عظمایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اعلام کرد: در مدت یاد شده بیشترین میزان صادرات از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای هند به ارزش حدود ۲۱ میلیون دلار، چین به ارزش ۶ میلیون دلار، بلاروس ۷۱۵ هزار دلار، برزیل ۵۱۸ هزار دلار و کشورهای آفریقای جنوبی ۶۶ هزار دلار بود.

وی ادامه داد: امسال از بین کشورهای عضو بیرکس، کشور هند بیشترین آمار افزایش صادرات از گمرکات استان را به خود اختصاص داد که عمده کالای صادراتی محصولات پتروشیمی و پایه نفتی بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه مراودات تجاری به کشورهای عضو بریکس افزود: عمده گروه های کالایی صادر شده از گمرکات استان به کشورهای عضو بریکس محصولات پلی استایرن غیرقابل انبساط معمولی، محصولات خشکبار و پلی استایرن غیرقابل انبساط مقاوم در برابر ضربه است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها