رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انتخابات کشور ما را در منطقه مقتدر و امنیت آفرین می‌کند، گفت: امنیت ما به برکت خون شهدا بیمه شده است ولی حضور مردم در انتخابات در منطقه اثرگذار خواهد بود به دلیل اینکه یک انقلاب مردمی، دولت مردمی، نظام مردمی و پشتوانه مردمی را به همراه دارد.

به گزارش تبریزگویا، مالک رحمتی در همایش جهاد تبیین انتخاباتی ویژۀ ایثارگران معزّز که امروز، چهارشنبه در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار(صدرا) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما اگر ده‌ها سخنرانی در مورد شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان انجام دهیم اساسا نمی‌توانیم حق آن‌ها را به جا آوریم جز اینکه از خدا بخواهیم ما را در حضور آن‌ها شرمنده نکند و سعی کنیم راه آن‌ها را ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر شهدا و ایثارگران راه سختی است، افزود: آن‌ها خود را وقف اسلام، انقلاب، ولایت و امامت کردند که به این معنی است که ما هم می‌توانیم در کنار آن‌ها حضور داشته و پا به پای هم ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم. 

وی مطرح کرد: تا این دنیا ادامه دارد ما مدیون و بدهکار شهدا و ایثارگران هستیم که جان، آبرو و داشته خود را گذاشتند تا امروز مردم این مملکت با صحت و سلامت، با امنیت و آسایش در این جامعه زندگی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید در جامعه پیشرفت، عدالت و تحولی باشد، خاطرنشان کرد: امروزه این کشور به مرحله‌ای رسیده است که نسبت به قبل انقلاب رشد قابل توجهی کرده در همه ابعاد مثل دانشگاه‌ها، علوم پزشکی، سیستم حمل‌ونقل و عوامل دیگر که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی اذعان کرد: توسعه همراه با عدالت، رفاه عمومی و معیشت عمومی مردم نشانگر راه‌های نرفته‌ای است که باید با حضور و مشارکت همه اقشار مردم همراه اتحاد و انسجام این نواقص را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار این مشکلات، نواقص و کاستی‌ها، دشمنان بیکار ننشسته‌اند و تا زمانی که ما از اسلام پیروی کنیم، تابع مکتب اهل بیت(ع) و شهادت باشیم این دشمنان پا پس نمی‌کشند. 

رحمتی یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و هدایت‌های امام انقلاب اولین دستاورد استقلال و عزت این کشور است که امروزه تک تک مردم ایران دارای عزت و شرافت هستند. 

وی با بیان اینکه دشمن امروزه کوتاه نمی‌آید و با تمام تلاش خود برای مردم کشورمان اختلال می‌آفریند، ادامه داد: تمام هیمنه استکبار جهانی امروزه در تمام جبهه‌ها به برکت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت این کشور شکست خورده‌اند.  

وی بیان کرد: در این اوج تحریم‌ها جوانان به پا خاستند تا با محوریت اقتصاد مقاومتی، وابستگی‌هایی که وجود داشت به برکت این جوانان مکتب سردار سلیمانی نوآور، خلاق در تعدادی از صنایع خودکفا شویم و تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نقشه دشمنان امروزه با ایجاد نارضایتی‌های کوتاه‌مدت و گذرا جدا کردن مردم از نظام است.

وی با بیان اینکه امروز نگاه دوست و دشمن به انتخابات است، گفت: تمام برنامه‌ریزی دشمن مبنی بر انتخابات این است که ملت ایران شرکت نکند یا به صورت محدود شرکت کند که به زبان ساده این استراتژی دشمن است. 

وی اظهار کرد: انشالله با بصیرت شما ایثارگران، خانواده معظم شهدا، مردم آگاه ایران به خصوص مردم انقلابی و ولایت‌مدار آذربایجان همه این عوامل ناکام خواهد ماند. 

رحمتی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دنیا اثرگذار است، گفت: امروز نگاه مجاهدت و مقاومت یمن به سوی ما است و اگر یمن مقاومت می‌کند و دشمن در سوریه ناکام می‌ماند به پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اعلام کرد: امروزه در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه اگر هیچکس نمی‌تواند نقش ایران را انکار کند و مجبور هستند با ایران در سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت کنند، همه به برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و برکت ایثارگری و جهادگران است. 

وی با بیان اینکه این انتخابات به دو دلیل حساس و دارای اهمیت است، عنوان کرد: دشمنان را ناکام بگذاریم و دوستان را خوشحال کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مجلس باید ریل گذاری شود و قوانین لازم را تصویب کند تا ما به عنوان خادمین مردم آن‌ها را اجرایی کنیم، یعنی برای داشتن یک آینده ایران قوی لازمه یک مجلس نیرومند است تا این دولت قوی و مردمی قوانین را اجرایی کند. 

وی با اشاره به اینکه مجلس در حیطه قانون‌گذاری در راس امور است، گفت: مردم باید ضمن شرکت و مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح کنند یعنی انتخابی که مشکلات مردم را حل کند و نماینده مردم شود و به معضلات، مسائل و درد مردم برسد. 

وی بیان کرد: مسئله‌ای که ما در جامعه نیازمندیم انتخاب یک فرد اصلح یعنی فردی که دارای ولایت‌مداری، پایدار به ارزش‌های انقلاب، متعهد، متخصص، باتجربه، پرسابقه، خوش‌نام، دردآشنا و مردمی باشد.

هم چنین در این همایش مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کنار نعمت‌های خداوند، انتخابات یکی از فرصت‌های طلایی ما است، تشریح کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران انتخاباتی برگزار نمی شد که اگر هم در بعضی مواقع انتخاباتی انجام می‌گرفت به صورت فرمایشی بود و تعدادی از افراد از پیش تایین می‌شدند. 

عباس دانش‌آرا با اشاره به اینکه ما باید از این نعمت استفاده کنیم و به انتخابات به صورت گسترده بیاییم، افزود: ایثارگران همیشه در صحنه بودند و هستند هم چنین در تمام انتخابات شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: تک به تک ما از این خانواده بزرگ باید به عنوان راهبر از مردم دعوت کنیم تا در انتخابات شرکت کنند.  

وی در خاتمه از استاندار و همکاران وی که مدت‌ها است تلاش می کنند انتخابات، سالم برگزار شود تقدیر و تشکر به عمل آورد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها