رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 21:57
  • کد خبر : 11840
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تبریز می‌تواند اولین شهر ایرانی خواهرخوانده با ژاپن باشد

سفیر جدید ژاپن در ایران از برقراری روابط خواهرخواندگی تبریز به عنوان اولین شهر ایرانی با یکی از شهرهای کشور متبوعش استقبال کرد.

به گزارش تبریزگویا، تسوکادا تاماکی در جریان دیدار خود با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: تحقق این امر نقطه عطف تعمیق همکاری دو کشور در حوزه های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، افزود: با وجود این محدودیت ها آماده توسعه همکاری در زمینه هایی همچون فرهنگی، تحصیلی، فناوری، گردشگری و محیط زیست هستیم.

تسوکادا تاماکی همچنین اجرای سیاست‌های مشترک در برابر مخاطراتی مانند زلزله و سایر حوادث غیر مترقبه با بهره گیری از آخرین یافته های علمی را یکی دیگر از حوزه های مهم برای همکاری دو کشور برشمرد.

سفیر جدید ژاپن با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ میلادی تلاش فراوانی برای کمک و احیای دریاچه ارومیه کرده ایم، تصریح کرد: علاقه مند تعمیق همکاری های تخصصی برای احیای دریاچه ارومیه هستیم.

همچنین شهردار تبریز در این دیدار اظهار کرد: حافظه تاریخی ملت‌ها نقش کلیدی در توسعه روابط آینده دارد به عنوان یک ایرانی، عصر حاضر را عصر آزمون دولت ها می دانم چرا که معتقدیم، حافظه تاریخی ملت ها پاک شدنی نیست. ایران در طول تاریخ هیچ وقت آغازگر جنگی نبوده است و پیام ایرانیان به مردم دنیا، پیام صلح و انسان دوستی است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه خوی وحشی گری آمریکا دلیل عدم اعتماد مردم دنیا به این کشور است اظهار کرد: مردم ژاپن خوی و منش وحشی گرایانه آمریکا را بیش از بسیاری از کشور ها درک کرده اند و اطمینان دارم حافظه تاریخی مردم ژاپن این رفتار آمریکا را به یاد دارند.

وی تصریح کرد: مردم ژاپن در جنگ با آمریکا شکست نخورده اند و از این واقعه به عنوان یک تجربه بسیار عالی در عرصه بین المللی بهره مند شده اند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها