رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی گفت: روزهای زوج هفته ۱۰ هزار خودرو از مبادی ورودی شهر تبریز وارد این شهر می‌شوند.

به گزارش تبریزگویا، فریدون قنبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد خودروهای استان آذربایجان شرقی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۷۵۰ هزار خودرو تنها مربوط به تبریز است که این رقم در سال ۹۶ به ۴۵۰ هزار دستگاه می‌رسید.

وی با بیان اینکه روزهای زوج از مبادی ورودی شهر تبریز ۱۰ هزار خودرو به شهر وارد می‌شوند، گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه‌ شده‌ایم با توجه به اینکه دکترها روزهای فرد عمل جراحی دارند و روزهای زوج ویزیت می‌کنند از شهرها و استان‌های همجوار برای ویزیت وارد شهر تبریز می شوند.

قنبرزاده اضافه کرد: عموما این ۱۰ هزار خودرو به مراکز پزشکی که در خیابان‌های ۱۷ شهریور، گلگشت، گلکار و مرکز سلامت است مراجعه می‌کنند که نتیجه آن راهبندان وترافیک سنگین در خیابان‌های شهر تبریز می‌شوند.وی، مراکز آموزشی، درمانی، تجاری و مطب ها را از جمله علت های تشدید ترافیک در تبریز عنوان کرد و گفت: وجود برخی خلاء های قانونی، موجب ایجاد چندین مرکز آموزشی و پزشکی در نقطه ای از شهر و ترافیک می شود.

* سرعت در اتوبان پاسداران تبریز به ۶۰ کیلومتر کاهش یافت

وی به اجرای طرح نوروزی کنترل ترافیک در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا و برای کاهش تصادفات در محدوده کلانشهر تبریز، حداکثر سرعت در اتوبان پاسداران این شهر از ۷۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد که انتظارمان همکاری مردم در این زمینه است.

قنبرزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تصادفات منجر به فوت وضعیت مناسبی ندارد و از نظر تعداد فوتی ها در رتبه سوم کشوری است افزود: عابرین پیاده و موتورسوارن بیشترین آمار قربانیان تصادفات هستند و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی، اصلی ترین دلیل تصادفات منجر به فوت در استان است که در ۸۰ درصد به فوت عابر پیاده منتهی می شود.

وی همچنین از جان‌باختن ۲۳۱ نفر در تصادفات درون‌شهری استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: شهر تبریز با ۱۱۹ نفر فوتی در رتبه نخست استان قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱٫۷ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی افزود: پاسداران و دیزل‌آباد مکان‌های هستند که بیشترین فوتی‌های تصادفات تبریز در آن می افتد.

*۴۷ درصد جانباختگان سوانح درون شهری آذربایجان شرقی عابران پیاده هستند

قنبرزاده با بیان ۴۷ درصد از جان‌باختگان سوانح درون‌شهری استان عابران پیاده هستند، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۰۹ در داخل شهرهای استان عابر پیاده بر اثر تصادف جان باخته‌اند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۱ درصد فوت شوندگان تصادفات در سر صحنه فوت می‌کنند، گفت: ۶ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۵۳ درصد نیز در بیمارستان فوت می‌کنند.

قنبرزاده افزود: متاسفانه ۲۳ درصد از راننده‌های مقصر متوفی فاقد گواهینامه بوده که اکثراً به دلیل واژگونی خودرو، ناشی از عدم مهارت و سرعت غیرمجاز، و در اثر محبت بی جای والدین از طریق واگذاری خودرو به فرزندان فاقد گواهینامه ،جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس نمی‌تواند فرد به فرد رانندگان و خودروها را کنترل کنند لذا خانواده‌ها از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته و از در اختیار قرار دادن خودرو به افراد بدون گواهینامه و فرزندان، خودداری کنند.

قنبرزاده تصریح کرد: والدین با محبت و لطف بی جا به فرزندان خود، خودرو را در اختیار فرزندان بدون گواهینامه گذاشته و صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره خانواده خود و دیگران وارد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی از شهروندان درخواست کرد، رانندگی در عین لذت بخش بودن در صورتی که فاقد مهارت باشد، می‌تواند لذت رانندگی را به کام راننده و سایر کاربران راه تلخ کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها