رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال در استان خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و مصادف شدن با روزهای پایانی سال شاهد افزایش ۳۰درصدی مصرف نسبت به سال گذشته بودیم.
وی ادامه داد: البته هرساله با وجود منابع تأمین آب کلانشهر تبریز از جمله سد نهند این افزایش بار مصرفی پوشش داده می شد ولی متاسفانه بدلیل خشکلی سد نهند و از مدار خارج شدن یکی از منابع تأمین آب شرب کلانشهر تبریز از این نعمت بی بهره بودیم. 
وی افزود: افزایش ۳۰درصدی مصرف در این سه روز پایانی سال و افت فشار و قطعی آب برخی مناطق مرتفع کلانشهر تبریز باعث شد به دستور شخص استاندار آذربایجان شرقی بطور موقت از سد نهند برای پایداری شبکه آب تبریز استفاده گردد. 
خانی خاطرنشان کرد: تا اواخر شب آب شرب کلانشهر تبریز برقرار خواهد شد و از دوم فروردین شاهد آب پایدار در سراسر کلانشهر تبریز خواهیم بود. 
وی گفت: سد نهند خوشبختانه ذخیره آبی مناسبی دارد اما قرار براین بوده است که این ذخیره آبی برای پیک مصرف تابستان، از نیمه دوم خرداد وارد مدار شود.
وی افزود: ضمن عذرخواهی مجدد از همشهریان عزیز درخواست می کنیم از مصارف غیر ضروری خودداری نموده و در مصرف بهینه آب ، شرکت آب و فاضلاب را یاری نمایند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها