رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ سنگ صبور ایران بوده است.

به گزارش تبریزگویا، حسن گلی صبح دوشنبه در ویژه برنامه «عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» و در جمع تعدادی از میهمانان نوروزی مقبره الشعراء تبریز، ضمن خیر مقدم و آرزوی سالی لبریز از سلامتی و سعادتمندی برای همه ملت بزرگ ایران، آذربایجان را پیشران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی توصیف نمود و اظهار داشت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ سنگ صبور ایران بوده و در حراست از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ایران فداکاری نموده است. وی ادامه داد: همه توصیفاتی که در ادوار مختلف و توسط بزرگان علم و اندیشه در باب عظمت و بزرگی آذربایجان صورت گرفته است، مدیون کنشگری‌های مفاخر آذربایجان در حوزه‌های مختلف است و امروز رسالت همه ما تکریم و معرفی این بزرگان می‌باشد.

گلی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف، مخصوصاً طی دیدارهای خود با اهالی آذربایجان بیشترین اهتمام را در خصوص معرفی مفاخر داشته اند، اظهار داشت: در ایام نوروز با برپایی برنامه «عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» تلاش می‌کنیم گام کوچکی در راستای معرفی تعدادی از مفاخر برداریم.

گلی در ادامه به برخی ابعاد شخصیتی استاد شهریار، پروین اعتصامی و ستارخان اشاره نموده و در پایان تاکید کرد: خصوصیت مشترک همه مفاخر آذربایجان؛ دشمن ستیزی، وفاداری و تلاش آنان برای سربلندی و عظمت ایران بوده است و امروز نیز مردم تبریز و آذربایجان مخصوصاً اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در راستای تقویت انسجام و اتحاد ملی و سربلندی ایران عزیز تلاش می‌کنند.

در ادامه این برنامه، مختار صدر محمدی و امیر حسین دوست زاده از شعرای برجسته تبریزی به شعر خوانی پرداخته و چند نفر از هنرمندان برای میهمانان نوروزی، موسیقی محلی اجرا کردند که با استقبال و تشویق میهمانان همراه بود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها