رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی حکمی در ارتباط با رقص آذربایجانی توسط بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب حواشی را بدنبال داشت.

به گزارش تبریزگویا، در فضای مجازی و رسانه‌ها قرار دادسرای بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز توسط امین بخشی زاده در ارتباط با رقص آذربایجانی حواشی را به وجود آورد و برخی از این حکم سو استفاده کرده طوری وانمود کردند که باز‍پرسی شعبه دوم دادگاه عمومی و انقلاب تبریز در حکم اعلام کرده رقص آذربایجان شرقی توسط خانم ها مشکلی ندارد.

سایه ماجرا*

برخی رسانه ها در فضای مجازی با انتشارعکس حکم شعبه دو بازپرسی با لاک زدند اسم متهم اعلام کردند: در پی شکایت نیروی انتظامی از یک شهروند برای اجرای رقص آذربایجانی و انتشار آن، بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز این شکایت را رد و قرار منع تعقیب صادر کرد.

* روشن و واقعیت

نکته: این رسانه‌ها دریغ از این که اعلام کنند متهم این پرونده آقا بوده یا خانم.متن کامل حکم امین بخشی زاده بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به شرح زیر است:

به تاريخ فوق در وقت فوق العاده جلسه شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل و پرونده کلاسه فوق تحت نظر است. بازپرسی با جميع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام کفایت و ختم تحقیقات و با استعانت از خداوند هادی و عالم مبادرت به صدور قرار نهایی می نماید.

قرار دادسرا

بسمه تعالیدادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تبریز احتراماً در خصوص گزارش مرجع انتظامی علیه دائر بر نمایش چیزی که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار میکند با این شرح که حسب گزارش واصله فرد مذکور بدون وجود حجاب عرفی اقدام به رقص آذری در اماکن عمومی نموده و تصاویر و فیلمهای آن را در فضای مجازی منتشر کرده و عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نموده است بازپرسی با ملاحظه جميع اوراق و محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم نظر بر اینکه پایه ای ترین اصل از اصول حاکم در قوانین کیفری اصل قانونی بودن جرائم و مجازات هاست و از این اصل تفسير مضيق قوانين مذكور استنباط و استنتاج میشود و از طرفی عبارت رفتار خلاف عفت و اخلاق عمومی عنوان عام و كلى و تفسیر بردار است و نمی توان هر رفتاری را داخل در مصادیق عبارت یاد شده دانسته و اصل قانونی بودن جرائم و مجازاتها را مخدوش کرد و همچنین نظر بر اینکه یکی از منابع تکمیلی حقوق كيفرى، «عرف است که این نوع اقدام را (خصوصاً از سوی افراد ذکور خلاف اخلاق عمومی نمی‌داند و چه بسا در جامعهی ایرانی چنین افعالی از آداب و رسوم اقوام ایرانی محسوب شده و حتی در صدا و سیما نیز به نمایش در می‌آید که نه تنها رفتار خلاف عفت نیست که از آداب فرح بخش جامعه نیز میباشد و نشان از مجاز و مشروع بودن آن دارد.

لذا با حاکمیت کلی اصل برائت و عدم احراز رفتار موضوع گزارش بدون حجاب متعارف از سوی فرد یاد شده و لزوم تفسير مضيق قوانين كيفرى و عدم تعمیم و تسری آن به هر نوع،رفتاری مستند به مواد ٤ و ٢٦٥ قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد. قرار صادره به جهت عدم وجود شاکی خصوصی قطعی محسوب می‌شود.

بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان تبریز – امين بخشي زاده

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها