رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش سطح آب سدهای استان در سال گذشته، گفت: سد نهند که یکی از منابع تامین آب تبریز بود، کاملا خشک شد که اگر این شرایط مدیریت نمی‌شد، باید با هزار تانکر، آب شرب بین مردم توزیع می‌کردیم.

به گزارش تبریزگویا، یوسف غفارزاده در جلسه بررسی و عملکرد سال ١۴٠٢ و تبیین سیاست‌های کاری برای سال‌جاری با اشاره به شرایط آبی استان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود و با تدوام شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما‌ با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به کاهش سطح آب سدهای استان در سال گذشته، افزود: سد نهند که یکی از منابع تامین آب تبریز بود، کاملا خشک شد که اگر این شرایط مدیریت نمی‌شد، باید با هزار تانکر، آب شرب بین مردم توزیع می‌کردیم.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲، سال پرچالشی از نظر وضعیت آبی بود که هر یک از اتفاقات آن برای ما یک‌تجربه شد و توانستیم با همکاری همکاران آب منطقه‌ای و با کمترین آسیب از آن بحران‌ها عبور کنیم.

غفارزاده با اشاره به اهمیت آب شرب در زندگی مردم از تولید تا امنیت غذایی و مسائل اجتماعی، گفت: همدلی مدیریت تیم شرکت آب منطقه‌ای مثال زدنی بوده و امیدوارم این موضوع برای امسال و سال‌های آینده نیز تدوام داشته باشد.وی افزود: سال گذشته پروژه‌های مهمی چون بیش از ۷۰۰۰ هکتار شبکه پایاب، تصفیه خانه میانه و مخازن بزرگ تبریز به اتمام رسید و امسال نیز یکی از سال‌های پرکار برای بخش آب استان بوده و پروژه‌های مهمی چون سد قیز‌ قلعه‌سی، چندین هزار هکتار شبکه و تعدادی تصفیه‌خانه‌ در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، امیدواریم با کنترل هفتگی و ماهانه برنامه‌ها و با پیگیری‌های مشخص بتوانیم به اهداف پروژه‌ها دست یابیم. منابع و مصارف سدها نیز بسیار مهم است و باید برنامه دقیقی برای منابع و مصارف تعریف شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها