رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۰۱ نفر در طول سال گذشته به علت فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه به پزشکی قانونی استان ارجاع شده اند.

به گزارش تبریزگویا، مهرداد ستاره امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۱ نفردرطول سال گذشته به علت فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه به پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ارجاع شده اند و این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ که تعداد کشته ها ۹۸۴ نفر بود ۱۲ درصد افزایش داشته است بااین توضیح که ۱۹ نفر از این آمار درخارج از استان فوت شده اند.علاوه برآن درطی همین مدت ۳۹ نفردرحوادث غیرترافیکی و ۳۷ نفرنیزبه فاصله بیش از یکماه از تاریخ تصادف جان باخته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۸۶۶ نفر مرد و ۲۳۵ نفر زن بودند که آمار هرکدام به ترتیب ۱۲ و ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ستاره افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۶۵۳ فوتی در جاده های برون شهری،۶۹ نفر در جاده های روستایی، ۲۵۶ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۹ نفر در جاده های خارج از استان و ۲۸ نفر نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۳۹ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۳۷ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه دراسفند ماه سال گذشته ۹۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آماردر مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۴۷ درصد افزایش داشته است که ۷۱ نفر از آنان مرد و ۲۰ نفرزن بوده است.

ستاره افزود: در سال گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۹ هزار و ۷۹۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۰۹ نفر مرد و ۵ هزار و ۶۸۵ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن یعنی ۱۴۰۱ که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۷ هزار و ۸۹۱ نفر گزارش شده بود حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز یک هزار و ۳۹۴ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از آن که یک هزار و ۱۷۲ نفر بوده و حدود ۱۹ درصد افزایش نشان می دهد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها