رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • جمعه 31 فروردین 1403 - 23:03
  • کد خبر : 12511
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تولید کشور در شرایط تحریم اقتصادی و تورمی منحصر به‌فرد است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تولید در شرایط تحریم اقتصادی و تورمی را منحصر به‌فرد خواند.

به گزارش تبریزگویا، دکتر مجید کیانی در نشست ستاد جهش تولید منطقه آزاد ارس با حضور تولیدکنندگان صنایع فلزی و خودرویی ارس، ابراز داشت: هدف از برگزاری این جلسات، ارتباط بی‌واسطه با تولیدکنندگان و استماع مشکلات موجود است تا با هم‌فکری برای حل مشکلات و افزایش تولید راهکارهای مناسب ارائه گردد.
وی تصریح کرد: در منطقه آزاد ارس واحدهای متعددی درحال تولید هستند که بعضا یک واحد از ظرفیت سایر واحدها و محصولات تولیدی آن‌ها بی‌اطلاع است و جلسات خوشه‌های تخصصی در استفاده فعالین اقتصادی ارس از ظرفیت یکدیگر برای تامین مواد اولیه و… موثر است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: برخی از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی نیز از مسیرهای قانونی اطلاع نداشته و ارائه این مسیرها توسط مسئولین ذیربط به سرمایه‌گذاران و واحدها از نقاط قوت این جلسات است‌.
وی تولید در شرایط تحریم اقتصادی و تورمی را منحصر به‌فرد خواند و افزود: این افق دراز مدت تولیدکنندگان در شرایط تحریم قابل توجه بوده و امیدواریم این شرایط در آینده نزدیک به نفع تولیدکنندگان تغییر کرده و شرایط بهتری برای فعالین اقتصادی رقم بخورد.
کیانی با اشاره به تاثیر مثبت نمایشگاه‌ها در توسعه صادرات تولیدکنندگان، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو تهران همانند سال گذشته با حضور منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد و واحدهای تولیدی علاقمند می‌توانند با حضور در این نمایشگاه و سایر رویدادهای مشابه محصولات خود را به تجار و فعالین اقتصادی ارائه کنند.
مسایل مربوط به کارت بازرگانی، مشکلات حوزه واردات مواد اولیه، تخصیص ارز، ثبت سفارش کالا، تامین انرژی مصرفی، عوارض گمرکی، سرمایه در گردش، تخصیص زمین، نیروی کار، بورس، استرداد مالیات بر ارزش افزوده و تقویت راه‌های دسترسی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد جهش تولید منطقه آزاد ارس با حضور دکتر مجید کیانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بود که تا ۵ ساعت به‌طول انجامید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها