رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • جمعه 31 فروردین 1403 - 23:05
  • کد خبر : 12515
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود

معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می‌گردد.

به گزارش تبریزگویا، علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور دو  خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه اظهار داشت: جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می‌گردد.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان ساخت: در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است و ۱۲ واحد تولیدی دیگر درحال ساخت میباشد که امیدواریم عمده واحدهای تولیدی جدیدالاحداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید گردد.
وی تصریح کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده که منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر در این واحدها شده است.
وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال می‌باشد که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان خاطرنشان کرد: ۸۸ هکتار از اراضی منطقه آزاد ارس به خوشه صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته اختصاص یافته و ۱۶ هکتار سوله سرپوشیده در این فضا احداث شده است.‌
وی مشکل تخصیص سهمیه پایین ارز برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات شرکت‌های این واحدها و اعتبار سنجی بورسی و عدم ارایه کافی ورق فلزات مس و فولاد در بورس کالا  که موجب افزایش قیمت خرید از بورس می‌گردد را به عنوان چالش های این خوشه‌ها عنوان کرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها