رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May

احداث بیمارستان مطالبه به حق مردم شهر ۲۰۰ هزار نفری سهند به عنوان دومین شهر پرجمعیت آذربایجان شرقی است.

به گزارش تبریزگویا، اگرچه تا امروز حضور و پیگیری مؤثر و مستمر استاندار جوان و جدید آذربایجان شرقی موجب گره‌گشایی در بسیاری از امور و پیشبرد پروژه‌های بر جای مانده شده، اما مردم سهند که حدود ۲۰۰ هزار جمعیت را در بر می‌گیرد، همچنان یک خواسته مهم از استاندار دارند: بیمارستان!

حدود ۵ سال پیش تمام زمینه‌ها برای احداث بیمارستانی بزرگ و مجهز توسط خیرین انجام شده بود؛ بدین ترتیب، مقرر شد زمینی دولتی با برآورد هزینه روز به خیر بیمارستان‌ساز فروخته شود تا او بتواند اقدامات عمرانی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای احداث این بیمارستان پیش ببرد.

برسنداما با روی کار آمدن دولت جدید و تغییراتی که در بدنه دانشگاه علوم پزشکی به وقوع پیوست، علی رغم صدور موافقت‌های اولیه توسط وزارتخانه، عملیات احداث بیمارستان به دلیل عدم هماهنگی در صدور مجوزهای بعدی متوقف شد.

حال مردم سهند از استاندار جوان و تازه‌نفس انتظار دارند بار دیگر مجدانه پیگیر موضوع بیمارستان سهند شود.

مردم سهند که به کمترین امکانات زندگی راضی هستند، بیش از دو دهه است که برای دریافت کوچک‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی ۲۰ کیلومتر مسیر طی می‌کنند تا به تبریز برسند و چه بسا انسان‌هایی که به خاطر همین نبود بیمارستان، راهی مقصد آخرت شده‌اند.

نبود بیمارستان و عدم دسترسی به امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان حق تضییع شده مردم سهند

یکی از شهروندان شهر جدید سهند گفت: نبود بیمارستان و عدم دسترسی به امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان حق تضییع شده مردم سهند است.

رضا امینی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر جدید سهند، افزایش روز افزون سکنه، جمعیت بالای فعلی این شهر و نبود بیمارستان عمومی و تخصصی متناسب با ساختار شهری و جمعیتی، گفت: طبق بند ۱۲ اصل سوم و اصل بیست و نهم قانون اساسی می‌توان نبود بیمارستان و عدم دسترسی به امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان را حقوق تضییع شده مردم شهر سهند دانست؛ وعده‌های پوچ مسئولین امر، عدم شفافیت و دغدغه‌مندی متولیان امر در خصوص تأسیس بیمارستان محدود به دولت خاص و با مسئول خاصی نیست.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم که چیزی غیر از وعده سرخرمن و کلنگ زنی نمایشی عایدی مردم شریف سهند نشده و پیگیری‌های شفاهی و حضوری انجام شده در دولت سیزدهم نیز تابه حال کنشی در پی نداشته است.

امینی گفت: هیچ اطلاعات شفاف و عیانی در مورد تعداد تخت، تاریخ افتتاح، زمینه‌های ارائه خدمات، نتیجه تأمین پزشکان مورد نیاز و اینکه تأسیس بیمارستان درگیر کدام پیچ مسئولین قرار گرفته وجود ندارد! حتی مشخص نیست این بیمارستان بر اساس آمایش سرزمینی و آمار جمعیتی مصوب آن زمان ساخته خواهد شد یا جمعیت فعلی شهر؟

وی گفت: علاوه بر آن وعده‌های مسئولین امر در ظاهر هم هیچ قرابتی با یکدیگر ندارد. شخصی بیمارستان را ۳۰۰ تخت خوابه عنوان می‌کند! دیگری ظرفیت آن را ۲۰۰ تخت خواب می‌داند؟ دیگر شخصی ۲۲۰ تخت خوابه و طبق آخرین مصاحبه مدیر عامل شرکت عمران سهند ظرفیت بیمارستان ۶۴ تخت خواهد بود با قابلیت ارتقا به ۲۰۰ تخت خواب!

امینی گفت: هیچ اطلاعات شفاف و عیانی در مورد تعداد تخت، تاریخ افتتاح، زمینه‌های ارائه خدمات، نتیجه تأمین پزشکان مورد نیاز و اینکه تأسیس بیمارستان درگیر کدام پیچ مسئولین قرار گرفته وجود ندارد! حتی مشخص نیست این بیمارستان بر اساس آمایش سرزمینی و آمار جمعیتی مصوب آن زمان ساخته خواهد شد یا جمعیت فعلی شهر؟

وی گفت: علاوه بر آن وعده‌های مسئولین امر در ظاهر هم هیچ قرابتی با یکدیگر ندارد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها