رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 02:44
  • کد خبر : 12913
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش به صورت الکترونیکی برگزار خواهند شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه همکاری دستگاه‌های ملی پررنگ‌تر شده و تا سال ۱۴۰۷ آزمون‌های نهایی به صورت الکترونیکی برگزار خواهند شد.

به گزارش تبریزگویا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج آزمون سراسری را اتفاقی خوب و یکی از راه‌های تحول در نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار کرد: سال‌های سال در این راستا تلاش شده؛ اما اتفاقی در حوزه یادگیری نیفتاده بود و ارزشیابی بر مبنای مهارت‌های تست‌زنی و تکنیک قرار گرفته و باعث شده بود برنامه درسی محجور بماند و کلاس درس، فراموش شده بود.

وی افزود: با تصمیم شورای عالی انقلاب آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود برگشت و در این نظام، اررشیابی به جای حافظه محوری بر اساس اهداف برنامه درسی قرار گرفت.

زارعی بیان کرد: تحلیل آزمون‌ها تا سطح مدرسه برای کل مدارس کشور ارسال شده و وزارت برای جبران کاستی‌ها، برنامه‌ریزی کرده است و در سال جاری بنابه تصمیم درصد تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ۵۰ درصد است.

زارعی با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری به افزایش کیفیت آموزش و اهتمام ویژه دولت نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: ارتقا کیفیت و تقویت مدارس دولتی، تکلیف ریاست جمهوری است‌.وی در ادامه رویکرد تشویق دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: استان‌ آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌های صنعتی موجود در این استان می‌تواند در جذب دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌های جوار صنعت موفق عمل کند.

هنرستان‌ها پایه‌ریز اشتغال آینده استان‌ها به شمار می‌آیند و ه

ویت هنرجو برای شغل آینده‌اش با تحصیل در هنرستان، ترسیم می‌شود.وی ادامه داد: یکی از مطالبات حضرت آقا نیز توسعه مهارت‌آموزی بود که هنرستان‌های جوار صنعت، راهکار مناسبی برای عمل به این مهم می‌باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری امن آزمون‌های نهایی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آزمون‌های نهایی برای تمامی دستگاه‌ها بر اساس ماهیتشان وظایفی تعیین شده تا برگزاری آزمون به نحو عالی و مطلوب انجام گردد و با رعایت سطح استاندارد، دانش‌آموزان غیر از درس خواندن، دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش، متذکر شد: خوشبختانه همکاری دستگاه‌های ملی پررنگ‌تر شده و تا سال ۱۴۰۷ آزمون‌های نهایی به صورت الکترونیکی برگزار خواهند شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها