رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 02:47
  • کد خبر : 12916
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال چند درصد است؟

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۵۰ درصد و در کنکور سال آینده را ۶۰ درصد خواهد بود.

به گزارش تبریزگویا، مسعود سعادتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها در برگزاری آزمون‌های نهایی، اظهارکرد: مسئولان شهرستانی و استانی باید در کنار آموزش و پرورش باشند و این یک تکلیف ملی است.

وی ادامه داد: آزمون نهایی خرداد ماه اتفاقی بسیار حساس و ملی بوده و نقش بسیار مهمی در سرنوشت دانش‌آموزان دارد، مسئولان وزارتی، شهرستانی و استانی امروز باید پای کار باشند.

وی با ارائه آماری از تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌های نهایی طی سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۹۸۶۳ نفر در آزمون سال ۱۴۰۳ شرکت کنند، فراگیران آزمون امسال بیش از دو و نیم برابر شده است. ۲۴۲ حوزه اجرای آزمون و ۲۴حوزه تصحیح پیش‌بینی شده و امسال ۷۷ ماده درسی شامل دروس عمومی و تخصصی مشمول آزمون نهایی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۵۰ درصد و در کنکور سال آینده را ۶۰ درصد دانست و گفت: ۱ میلیون ۶۵۶ هزار ورقه توسط همکارانمان تصحیح شده و ۳۱۵۰۰ نفر ساعت از همکاران درگیر شامل عوامل ستادی و اجرایی درگیر برگزاری آزمون‌های نهایی خواهند شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برخی آمارها و اقدامات انجام شده در زمینه طرح کتاب بخشی و امر سوادآموزی و احیای ستاد سوادآموزی شهرستان‌ها بیان کرد: ارزیابی‌های کلی نشانگر این است که استانمان جزو استان‌های سلامت در حوزه نهضت سوادآموزی بوده و وضعیت باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در بر اساس سرشماری‌های سال ۹۵ بیشتر از میانگین کشوری و معادل ۹۴.۷ درصد است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها