رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May

امام جمعه موقت تبریز گفت: رای مردم به عنوان عضوی از جامعه ایران، اهمیت و تاثیر بالایی در تعیین سرنوشت آینده‌ کشور دارد.

به گزارش تبریزگویا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان این‌که رأی تمامی مردم به عنوان عضوی از جامعه ایران، اهمیت و تأثیر بالایی در تعیین سرنوشت آینده کشور دارد، اظهار کرد: نمایندگان منتخب مردم باید قدردانی خود از مردم غیور و شهید پرور استان را با اقدامات و خدمت شایسته به جای آورند.

وی با تبریک آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در خاک ایران، عظمت باشکوهی برای کشورمان است.

وی با اشاره به جایگاه دختران در دین مبین اسلام و تشیع، گفت: امام رضا (ع) در سفارشی به مردم گفته‌اند: اگر کسی برای زیارت من مشرف می‌شود، ابتدا مرقد خواهرم معصومه (س) را زیارت کند. دختر، برکت جامعه بوده و انحراف دختران و زنان ما از راه راست، انحراف تمام جامعه را به دنبال خواهد داشت.

مطهری با بیان اینکه یک دختر باید ارزش والای جسم و روح خود را با حفظ حجاب و عفت خود حفظ کند، گفت: دین اسلام، جایگاه خاصی برای دختران قائل است و پیامبر اکرم (ص) در زمان زنده به گور کردن دختران نیز، وجود آن‌ها را باارزش شمرده و این موضوع را در رفتار با دختر خود حضرت فاطمه (س) نشان می‌دادند.

وی با اشاره به نگاه غرب به مقوله زن، افزود: اسلام، جامعه را موظف به حفظ ارزش دختران کرده ولی غرب با نگاه ابزاری به دختران، شأن و منزلت آن را پایین آورده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها