رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

امروز بار دیگر تصاویری مشابه تشییع باشکوه شهید سردار سلیمانی تکرار شد؛ این‌بار در تبریز و در بدرقه چهار مسئول تراز اول نظام مقدس جمهوری اسلامی  و هیئت حفاظت و خدمه پرواز: آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم، دکتر امیرعبداللهیان و دکتر رحمتی و همچنین سید مهدی موسوی، سید طاهر مصطفوی، محسن دریانوس و بهروز قدیمی.

به گزارش تبریزگویا، امروز بار دیگر تصاویری مشابه تشییع باشکوه شهید سردار سلیمانی تکرار شد؛ این‌بار در تبریز و در بدرقه چهار مسئول تراز اول نظام مقدس جمهوری اسلامی  و هیئت حفاظت و خدمه پرواز: آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم، دکتر امیرعبداللهیان و دکتر رحمتی و همچنین سید مهدی موسوی، سید طاهر مصطفوی، محسن دریانوس و بهروز قدیمی.
اما در نگاهی ویژه و استانی به سانحه تلخ هوایی که منجر به شهادت این جگرگوشه‌های کشور شد، آنچه بیش از همه‌چیز به چشم می‌آید، این است که مردم استان برای بدرقه دو خادم صدیق‌شان سنگ تمام گذاشتند.
بی‌آنکه کسی بخواهد یا توصیه‌ای کند، همه رخت عزا بر تن کردند، پروفایل‌ صفحات مجازی‌شان را به رنگ مشکی تغییر دادند، در خودجوش‌ترین حالت ممکن در اماکنی همچون مقابل بیت امام جمعه، استانداری، مصلی و… حضور یافتند، اشک ریختند، دسته‌های سینه‌زنی شکل دادند، هرکس خاطره یا عکسی از این دو عزیز نشر داد و به معنای واقعی کلمه برای آیین بدرقه سنگ تمام گذاشتند.
اما چرا؟ مگر این مردم، همان مردمی نیستند که زیر بار شدید‌ترین فشارهای اقتصادی و انواع مشکلات قرار گرفته‌اند؟ پیام واضح این شور و شعور در تشییع دو مسئول تراز اول استان چیست؟
آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در حدود ۶-۷ سال حضورش در استان به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، به مردم این خطه حکومت نکرد، بلکه خدمت کرد! او بار دیگر اثبات کرد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولیت، چیزی جز نوکری مردم نیست.
او ثابت کرد که دلش برای مردم می‌سوزد و حتی لحظه‌ای از عمر خود را به دور از مردم سپری نکرد.
اما مالک رحمتی، استاندار جوان آذربایجان شرقی که تنها توفیق ۴ ماه خدمت در این استان را پیدا کرد. او در این ۱۲۰ روز مگر چقدر فرصت داشت که خود را از چهره‌ای ناشناخته و جوان، به چهره‌ای محبوب‌لقلوب تبدیل کند؟ او نیز همچون آیت‌الله آل‌هاشم از همان ابتدا فهمید که از کجا آمده است و آمدنش بهر چه بود؟
نزدیکانش می‌گویند در خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت.
برایش مهم نبود چه موانع قانونی وجود دارد، تنها چیزی که برایش اولویت داشت، حل مشکل مردم بود. برای همین سر مسئولان استانی داد می‌زد، گلایه می‌کرد، پا به پایشان در مناطق محروم حضور می‌یافت و در یک کلام، مصداق امروزی‌تر همان شهدای جوان دوران دفاع مقدس بود که «از سیم خاردار نفس‌شان عبور کرده بودند.»
در کنار همه این‌ها، اینکه حتی در صفحه مجازی رسانه‌های بیگانه نیز سیل نظرات مردمی حاکی از ابراز تاسف و ناراحتی عمیق گروه‌های مختلف مردم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و نگرش‌های عقیدتی از شهادت این دو خادم صدیق نظام است، نشان می‌دهد مردم شریف ما، به خوبی تفاوت بین خادم واقعی و خائن را می‌دانند و هرکجا لازم باشد، برای این مسئولان سنگ تمام می‌گذارند، حال چه ده‌ها ساعت سردرگمی در مه و بوران جنگل‌های صعب‌العبور باشد، چه بدرقه باشکوه.
آیت‌الله آل‌هاشم و دکتر رحمتی، به قول سردار شهید اسلام، سردار سلیمانی «شهید بودند که شهید شدند». و چه الگوی نیکی برای تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از همین الان تا ابد هستند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها