رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۴ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 28 September

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت:‌در کاهش نرخ بیکاری استان در ۱۵ سال گذشته، این میزان فقط در دولت سیزدهم در کمترین میزان نرخ بیکاری قرار داشت که البته استان آذربایجان‌شرقی در این مدت به غیر از سال ۱۳۹۱ در تمام سال‌های مورد نظر از متوسط کشوری کمتر بوده است.

به گزارش تبریزگویا، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امروز در سلسله نشست رسم خدمت، ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته ۱۹۰۵ میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشتیم که منجر به اشتغال هشت هزار و ۹۶۸ نفر شد.

وی افزود: در سال‌جاری نیز اعتبار ابلاغی برابر با ۲۲۷۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه درگاه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل یافته است، گفت: سال گذشته یازده هزار و ۷۲۵ مجوز صادر شده است که نسبت به سال‌های دیگر با رشد ۵ برابر روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: ئدر حوزه کارآفرینی و اشتغال افزایش چهار برابر فرصت‌های شغلی داشتیم که در سه سال اخیر به تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه زمان قبلی ۴ برابر شده است.

فتحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با درصد تحقق ۱۳۱ درصدی استان آذربایجان‎‌شرقی جزو استان برتر در سامانه رصد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حوزه روابط کار، طبقه‌بندی مشاغل جزو اولویت ماست در طول سه سال اخیر به تعداد ۲۲۶ مورد طرح طبقه‌بندی در راستای افزایش و بالا بردن بهره‌وری، امنیت، شغلی، مهارت محوری، رفاه و ایجاد انگیزه کارگران اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه قبلی به میزان ۸ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره بر کاهش ۱۷ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری گفت: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۶۴۶ نفر مقرری بگیر داشتیم که امسال به ۸۹۱۹ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: در افزایش حمایت از کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیز با کاهش روبرو هستیم که سال گذشته این میزان ۷۰۹ مورد بود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها