رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۵ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Thursday 19 September

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آسیب شناسی که در بحث گردشگری تبریز انجام گرفته است، گفت: تبریز از لحاظ تعداد سفرهایی که در حوزه‌ گردشگری انجام می‌شود دارای رتبه‌ ششم بوده و از لحاظ اقامت گردشگری رتبه‌ هفتم را به خود اختصاص داده است که باتوجه به پتانسیل‌های این شهر، قابل قبول نیست.

به گزارش تبریزگویا، سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در شورای شهر تبریز اظهار کرد: تبریز از نظر سوق الجیشی به کشورهایی چون عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، نخجوان، گرجستان نزدیک بوده و پتانسیل بالایی در حوزه‌ی صنایع دستی و غذاهای محلی دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آسیب شناسی که در بحث گردشگری تبریز انجام گرفته است، بیان کرد: تبریز از لحاظ تعداد سفرهایی که در حوزه‌ی گردشگری انجام می‌شود دارای رتبه‌ ششم بوده و از لحاظ اقامت گردشگری رتبه‌ هفتم را به خود اختصاص داده است که باتوجه به پتانسیل‌های این شهر، قابل قبول نیست.

زعفرانچیلر اظهار داشت: تبریز از لحاظ سیاست و برنامه‌ریزی گردشگری دارای رتبه‌ی چهارم، در عوامل تقویت و حمایت کننده‌ی گردشگری دارای رتبه‌ی چهارم و همچنین در زمینه‌ی تقاضا برای گردشگری و خدمات گردشگری نیز در رتبه‌ی چهارم قرار دارد و شهرهایی چون مشهد، شیراز و اصفهان از لحاظ گردشگری وضعیت بهتری از تبریز دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: سال گذشته در استان اصفهان ۱۶۵ رویداد گردشگری انجام گرفته در حالی که میزان این رویداد در استان آذربایجان شرقی ۲۶ بوده که فاصله‌ی معناداری است.

زعفرانچیلر ادامه داد: رویدادهای متعددی که شهرداری تبریز برگزار می‌کند، رویداد ملی که بتواند گردشگری جذب کند، چنان چشمگیر نیست و این به ما هشدار می‌دهد تا در این حوزه عنایت بیشتری به خرج داده و تبریز را از لحاظ گردشگری بهتر معرفی کنیم.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها