رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Tuesday 17 September

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان آذربایجان شرقی (تسکین) از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۹۸۱ کودک سرطانی توسط این موسسه خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، جواد میلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص آغاز به کار این موسسه اظهار کرد: این موسسه در سال ۸۹ به عنوان یک گروه دانشجویی آغاز به کار کرد و چهار سال بعد ثبت رسمی شد.

وی، آمار درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای پیشرفته را ۸۰ درصد دانسته و گفت: اما در کشورهایی که درآمد آن ها پایین تر از حد متوسط است، این ۸۰ درصد به ۲۰ درصد می رسد. پس موضوع اقتصادی و درآمدی، پارامتر تاثیرگذار در درمان کودکان مبتلا به سرطان است.

مدیرعامل موسسه خیریه تسکین ادامه داد: در درمان کودک مبتلا به سرطان، وجود زیرساخت درمانی در منطقه زیستی و میزان دسترسی مردم به این امکانات اهمیت دارد که در کشور ایران زیرساخت های درمانی موجود بوده اما به خاطر مسائل مالی امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

هزینه تنها یک داروی کودک سرطانی گاه به ۹۰۰ میلیون تومان می رسد

میلانی هزینه تهیه دارو برای کودکان مبتلا را بسیار بالا عنوان کرده و گفت: حتی هزینه تامین یک دارو به حدود ۹۰۰ میلیون تومان هم می رسد.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۹۸ تمرکز اصلی این موسسه، تامین زیرساخت رفاهی و درمانی در بیمارستان کودکان بوده و تامین تخت های استاندارد بیمارستانی، لاکر و تخت های همراه، هودهای شیمی درمانی و توزیع اقلام بهداشتی رایگان برای کودکان از جمله این اقدامات بوده است

تکمیل تجهیزات بیمارستانی به عنوان خانه دوم کودک سرطانی

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان آذربایجان شرقی (تسکین)، بیمارستان را خانه دوم کودکان سرطانی عنوان کرده و گفت: افتتاح اتاق بازی کودکان سرطانی در بیمارستان برای اولین بار توسط این موسسه در این راستا بوده است.

وی در خصوص مجموع کارهای انجام شده توسط موسسه در زمینه کنترل عفونت در بخش کودکان گفت: طبق آمار تامین نظافت و پاکیزگی بخش و کمک به کنترل عفونت های بیمارستانی، کاهش مرگ و میر ناشی از عفونت در بخش سرطانی بیمارستان کودکان را به همراه داشته است.

میلانی در خصوص تعداد کودکان تحت حمایت موسسه تا پایان خرداد ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای فعالیت تا خرداد ۱۴۰۳، هزار و ۹۸۱ کودک تحت حمایت این موسسه بوده که هم اکنون ۶۳۴ کودک تحت درمان بوده و ۶۸۶ کودک یعنی ۳۵ درصد کل افراد تحت حمایت، درمان شده و قطع درمان کرده اند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان آذربایجان شرقی (تسکین) از مراجعه خانواده های دارای کودک سرطانی از دیگر استان های کشور به این موسسه خبر داد و گفت: با افتتاح بیمارستان مردانی آذر، تبریز به خانه امیدی برای بسیاری از خانواده های دارای کودک سرطانی تبدیل شده و از ارومیه، کردستان و اردبیل بیشترین مراجعه کننده را داشته و حتی از استان های جنوبی نیز مراجعه کننده داریم.

وی با اشاره به شفافیت بالای هزینه های موسسه و حمایت ویژه خیران استان از این موسسه گفت: طرح مسئولیت اجتماعی را می توان یکی از طرح های ویژه موسسه دانست که فعالین صنعت در تبریز بخشی از درامد خود را به این موسسه واریز می کنند.

میلانی، کمپین رج به رج را یکی از کمپین های خوب این موسسه دانسته و گفت: هر سال شب یلدا، برای کوکان سرطانی، بافتنی طراحی شده و خیران با بافت بافتنی ها، این محصولات را به کودکان سرطانی ارسال می کنند. حتی ۵ سال است که از شهر لندن و ترکیه برای ما بافتنی ارسال می شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها