رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۰ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Tuesday 24 September

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت حل مشکل سرویس مدارس و ترافیک شهری تاکید کرد.

به گزارش تبریزگویا، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در صحن علنی این شورا خواستار توجه بیش از پیش مدیریت شهری، معلمان مدارس و همه دستگاه ها به استعدادیابی دانش آموزان، حل مشکل سرویس مدارس و توسعه همکاری های چند جانبه شد.
اسماعیل چمنی، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان، معلمان و خانواده هایشان تبریک گفت و تاکید کرد: بی گمان، آینده این شهر ، در دستان این عزیزان خواهد بود از این رو باید بر روی این سرمایه های واقعی، استعداد پروری و شناسایی نخبگان و دانش آموزان مستعد بیش از گذشته توجه شود.
چمنی، از همه مدیران و معلمان خواست استعدادهای برتر رشته های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی مدارس شهر را شناسایی و شکوفا کرده و از هدر رفت آنها جلوگیری کنند. ضمن آنکه شورا و شهرداری هم خود را موظف به حمایت از این استعدادها می داند.
چمنی در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به مشکلات خانواده ها در مورد سرویس مدارس گفت: با وجودی که شهرداری آمادگی خود را برای حل این معضل دیرینه اعلام کرده بود اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها و عدم همکاری برخی از مدارس باز شاهد این مشکل در سطح شهر بودیم و لازم است آموزش و پرورش و مدیران مدارس همکاری بیشتری در این زمینه معمول دارند.
عضو شورای شهر تبریز در ادامه، با بیان اینکه با بازگشایی مدرس ترافیک خیابان های شهر به ویژه در بافت مرکزی، ۱۷ شهریور، ارتش، آبرسانی و … به شدت افزایش می یابد تصریح کرد: لازم است شهرداری و آموزش و پرورش با هماهنگی و همکاری و برنامه ریزی شایسته محوطه بلااستفاده برخی از مدارس را در ساعت عصرگاهی برای امر پارکینگ اختصاص دهند. تا هم منبع درآمدی برای مدارس حاصل شود و هم باری از دوش ترافیک شهر برداشته شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، تاکید کرد: این حمایت باید عادلانه بوده و به دور از اجحاف و تبعیض و بر اساس توانمندی، ظرفیت ها و تعامل آنها با مدیریت شهری صورت گیرد.
چمنی با بیان اینکه رویکرد مدیریت کلان شهری به مسایل عمرانی و خدماتی باید دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد . این امر را واجد دو مزیت اصلی دانست و گفت: این امر اولا باعث ارتقای فرهنگ شهری شده و شکاف بین مدیریت و شهروندان را کاهش داده و سبب اعتماد شهروندان به شهرداری می شود و در مرحله دوم موجب تشویق و ترغیب اصحاب فرهنگ و هنر برای خلق آثار جدید می شود.
چمنی تصریح کرد: مدیریت شهرداری برای هزینه کرد در این رابطه محدودیتی ندارد اما باید این حمایت، قانونمند شده و از انحصار خارج شده و همه هنرمندان را شامل شود. این حمایت نباید به گونه ای باشد که دستگاه های متولی فرهنگی شهر، دیگر دست از حمایت و همراهی این عزیزان بردارند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها