رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۴ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 28 September

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در تبریز که با شگرد ارائه رسید جعلی ۱۷ فقره کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، سردار علی محمدی شامگاه سه‌شنبه در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری سریالی از شهروندان تبریزی به روش ارائه رسید جعلی توسط شخصی ناشناس موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، متهم شهروندانی که اموال خود را در سایت های اینترنتی آگهی کرده بودند، شناسایی و در زمان تحویل اموال با ساخت رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد.

وی اظهار کرد: کارآگاهان در نخستین‌ گام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی، هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی، پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی متهم را در یک عملیات‌ منسجم دستگیر کردند.

سردار محمدی گفت: هر چند متهم ابتدا منکر ارتکاب هر گونه بزه بوده اما در تحقیقات تکمیلی ناگزیر لب به اعتراف گشود و به ۱۷ فقره کلاهبرداری با شگرد ساخت رسید جعلی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان تبریز اعتراف کرد.

وی با اشاره به این‌که وجوه کلاهبرداری شده با دستور مقام قضایی به صاحبانشان بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار تامین کیفری متناسب از سوی مرجع قضایی، متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها