رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 3 مهر 1400 - 12:39
  • کد خبر : 1548
  • تیتر یک
  • چاپ خبر : مراسم اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مراسم اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین گفت: مراسم اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است.

به گزارش تبریزگویا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم شامگاه جمعه در اختتامیه کنگره ملی شعر اربعین در تبریز گفت: شعر یکی از هنرهای اصیل بشر است، از آن زمانی که بشر خود را شناخته و کلمات و جمله ها ایجاد شد شعر نیز پدید آمد.
وی با بیان اینکه نام ایران همواره با شعر همراه و همزاد بوده است، افزود: شاعران بزرگ نیز همواره با بهره گیری از قران و سخنان ائمه بهترین شعرها را سروده اند.
آل هاشم ابراز داشت: اشعار شاعران متعهد به جامعه تحرک، نشاط، درس زندگی، پند، تجربه، اندیشه، حریت، آزادگی و عدالت خواهی و ظلم ستیزی می آموزد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه شعر از نظر تاثیرگذاری در بین مردم نقش بسزایی دارد، ادامه داد: شعر وقتی مفید است که از آن بهره گیری شود. شعر وسیله است و معیار ارزیابی آن هدفی است که شعر در راه آن به کار گرفته می شود.
وی با بیان اینکه چه هدفی مقدس تر از امام حسین(ع) است که شعر در این خصوص سروده شود، گفت: شاعران زیادی با شعرهایشان نقش خود را در حماسه عظیم پیاده روی اربعین ایفا کرده اند و شاهد تنوع بالا و تعداد بالای آن و تاثیرگذاری این نوع شعر در خصوص مراسم اربعین هستیم.
آل هاشم با تاکید بر اینکه اربعین ادامه تاسوعا و عاشورا است، افزود: اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است، عاشورا با اربعین کامل می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اربعین اسم رمز ظهور امام زمان (عج) است، افزود: مراسم اربعین محلی برای تمرین وحدت و همدلی و آماده سازی برای عاشقان ظهور است.
وی سپس با قدردانی از اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در برگزاری کنگره شعر اربعین گفت: برگزاری این کنگره در تبریز نخستین پایتخت تشیع اقدام بزرگ و مثبتی بود و امیدواریم با برگزاری چنین کنگره هایی شاهد افزایش کیفیت شعر مداحی ها باشیم.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها