رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

یکی از استراتژی های قدیمی در جنگ رسانه ای بیان دروغ های بزرگ است که بر این مبنا ایده پردازان این استراتژی اعتقاد دارند هرچه دروغ بزرگتر باور آن توسط مردم سهل تر است.

تبریزگویا؛ ریحانه اسکندری*: در این بین همزمان با رشد شبکه های اجتماعی طراحان این استراتژی میدان بیشتری برای پیاده سازی ایده خود و انتقال آن به سایر افراد دیده اند به نحوی که فضای مجازی را یک فرصت ایده آل برای پیاده سازی دروغ های بزرگ میبینند.

مشخص است که انتشار یک دروغ بزرگ هرچند ممکن است با تکذیبیه بعدی و یا بعدی ها روبرو شود ولی در میدان جنگ رسانه ای نقل است که مخاطب به باور ادعای اول بیش از تکذیبیه های بعدی اقبال نشان داده است.

به هر ترتیب چندی است که بعد از شروع به کار دولت سیزدهم خناسان و منفعت طلبانی که طی سالهای گذشته همچون اختاپوس در سازمان ها و نهادهای دولتی ریشه دوانیده بودند، بعد از قطع شدن ریشه های باندهای فساد خود در سازمان های مختلف شروع به دروغ پراکنی های گسترده در فضای رسانه ای به خصوص شبکه های مجازی بر علیه افرادی شده اند که همزمان با تصدی مناصب حساس ارگان های مختلف عزم جدی در برخورد با مظاهر و عوامل فساد نشان داده اند.

در این بین وزارت جهاد کشاورزی که زمانی حیات خلوت باندهای مافیای غذایی و سوداگران منفعت طلب از قوت روزانه مردم ایران بودند، عوامل فساد طلب خباثت خود را عیان تر از دیگران نشان داده و با استفاده از رسانه های زنجیره ای زرد و تمسک به پایگاه های اطلاع رسانی هایی که ناشیانه از اخبار غیرواقعی پُر شده است، شمشیر را از رو کشیده و وارد جنگ های رسانه ای نیابتی بر علیه اقدامات مثبت وزارت جهاد در مبارزه با باندهای مافیای غذایی و  کلونی های فساد شده اند.

به عقیده نگارنده جیغ سبز و بنفش این فسادطلبان در وزارت جهاد کشاورزی بیشتر زمانی رنگ و بوی خود را نشان داد که وزیر جهادکشاورزی برادر همسر خود را که به عنوان مامور و با تایید سازمانها و نهادهای امنیتی همراه بود به مدیرکلی حراست این وزارتخانه گمارد‌.

پس از این انتصاب و اقدامات موثر حراست وزارت جهاد در مبارزه با کلونی های فساد در این وزارتخانه و خلع ید مال اندوزانی که طی سالهای گذشته به قیمت جان مردم در حال سوداگری مالی بودند، موجی از حملات و ادعاهای دروغ علیه این وزارتخانه و شخص آقای وزیر بلند شد که به نظر میرسد سرچشمه این حملات را باید در مبارزه مدیران ارشد این وزارتخانه به خصوص مدیرکل حراست در مبارزه با فساد این سازمان عریض و طویل دانست.

وقتی یکی از بزرگترین انبارهای یکی از سازمان تابعه این وزارتخانه در جنوب شهر تهران که محلی برای پارک خوردروهای لوکس و وارداتی تبدیل شده بود، از ید یکی از آقازاده های بی وجود یکی از مدیران ارشد و سابق وزارتخانه خارج می شود باید هم کلونی فساد موجود در وزارت جهاد به هر طناب پوسیده ای حتی با خرج های میلیاردی برای تولیدات خبر و چندرسانه ای غیرواقعی و کذب متمسک بشوند تا فشارها را بر سیستم‌کنونی‌ فسادستیز وزارتخانه تشدید و آنها را از وظیفه و فعالیت اصلی خود دور کنند.

از سویی دیگر بسیاری از افرادی که پیشتر با ارتباطات گسترده و فاسد در وزارتخانه جهادکشاورزی واردات انحصاری برخی از نهاده های دامی را در اختیار داشتند و با ارز ۴۲۰۰ تومانی مبادرت به واردات خوراک دام طیور کرده و با دپوی آن، نهاده دامی را در بازار آزاد با قیمتی چندین برابر میفروختند، هم اکنون حق دارند وقتی سد بزرگ فسادستیزی در مقابل خود دیده اند به هر طریق ممکن و با تکیه بر باد دروغ پردازی رسانه ای بخواهند عوامل موثر در آن را ترور شخصیت کنند.

باور داریم که مبارزه با فساد با این حجم از کلونی های فساد و مافیای غذایی که چنبره بر قسمتهای مختلف وزارتخانه جهاد کشاورزی زده اند، هزینه هایی دارد و آقای وزیر‌ در این شرایط، هزینه این‌ مبارزه خود را میدهد که طی آن آماج حملات و دروغ پردازی های رسانه ای شده است.

بله؛ جناب آقای وزیر، شما متهمید که اینگونه به مبارزه با فساد در مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته اید…!!!

شما متهمید و باید تاوان پس بدهید آقای وزیر؛ و اینگونه فعالیت ها و اقدامات بی اخلاق گونه مخالفان‌شما تاوان مبارزه شما با کلونی های گسترده فساد در وزارتخانه تحت مدیریت شماست….

* دکترای مهندسی کشاورزی

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها