رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

استاندار آذربایجان شرقی از کاهش میزان فوتی‌های کرونا به میزان حدود یک چهارم در استان خبرداد.

به گزارش تبریزگویا، عابدین خُرّم در چهل و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه افزایش واکسیناسیون یکی از عوامل کنترل کرونا است،  اظهار داشت: اقداماتی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد، بسیار موثر بود و باید با استفاده تجربه این طرح و ظرفیت بسیج برای شناسایی و اقناع افرادی که واکسن نزده‌اند، استفاده کنیم.

وی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، گفت: با توجه به شیب نزولی شیوع بیماری، ضروری است برای تثبیت این وضعیت و جلوگیری از عادی‌انگاری در جامعه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما انجام شود.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی افراد که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند؛ در حالی که متخصصان معتقدند علاوه بر زدن واکسن، باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هم رعایت شود.

خُرّم با اشاره به اینکه کسانی که واکسن نمی‌زنند در واقع حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند، افزود: یکی از عوامل گسترش کرونا، عدم واکسیناسیون است که این موضوع باید از طریق رسانه‌ها مطرح و آگاه‌سازی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: اقداماتی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد، بسیار موثر بود و باید از ظرفیت بسیج در راستای شناسایی و اقناع افرادی که واکسن نزده‌اند به صورت محله به محله بهره‌مند شد.

خُرّم اضافه کرد: متاسفانه براساس آمار ارائه شده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن ورزشی، آرامستان‌ها، نانوایی‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید نسبت به سایر مراکز پایین‌تر است .

وی متذکر شد: اداره‌کل ورزش و جوانان باید به صورت جدی نسبت به رصد اماکن ورزشی دولتی و خصوصی اقدام کند و در آرامستان‌ها و پایانه‌های حمل و نقل نیز تذکرات لازم برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت عمومی اعلام شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها