رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 11:21
  • کد خبر : 2145
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : میانگین مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

میانگین مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله سروری ظهر چهارشنبه در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، اظهار کرد: نام مبارک امام‌خمینی (ره) در کنار نهادهایی همچون کمیته امداد و حساب ۱۰۰، قید شده که ذکر نام مبارک ایشان مسئولیت گران‌سنگی بر دوش ما گذاشته است.

وی با درخواست از خیران برای ورود به این حوزه گفت: پول واریزشده به حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) مستقیماً به دست نیازمندان می‌رسد. از سوی دیگر، خیّرینی که مایل هستند صفر تا ۱۰۰ احداث مسکن را خودشان انجام دهند، در انتخاب افراد کاملاً مختار بوده و ما هیچ دخالتی نداریم و بر اساس نظر هیأت امنای مجمع خیّرین مسکن‌ساز تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

میانگین استانی اجرای طرح هادی روستایی ۴۸ درصد است

سروری با اشاره‌ای به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن استان تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: در هزار و ۱۴ روستا طرح هادی روستایی اجرا شده است که درصد میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۴۲ و میانگین استانی ۴۸ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص مقاوم سازی مساکن روستایی نیز گفت: این میزان تا سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲۶ هزار و ۸۷۶ واحد و پس از سرشماری نیز ۲۲ هزار و ۲۶۵ واحد بوده که در مجموع ۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی روستایی، مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌است و سه هزار واحد مسکونی نیز بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحت عنوان تفاهم‌نامه مسکن محرومین در نظر گرفته شده که میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است.

وی در خصوص تخصیص قیر رایگان برای روستاها نیز گفت: در طول سال‌های ۹۴ الی ۹۸، ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن و در سال ۹۹، ۴۶۴۸ تن قیر رایگان تخصیص داده شده که میزان سطح آسفالت اجرا شده از محل قیر رایگان سال‌های ۹۴ تا ۹۹ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع و سطح اجرای آسفالت برای سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و دویست هزار مترمربع است.

سروری ادامه داد: تاکنون ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ جلد سند روستایی و ۳۰ هزار ۲۰۳ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد روستایی و همچنین برای ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.

پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن استان در طول دهه حساب ۱۰۰ امام

وی در ادامه با اشاره‌ای به میزان پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان گفت: در طول دهه حساب ۱۰۰ امام، افتتاح پروژه‌هایی به میزان بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار مدنظر گرفته شده است.

سروری همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه آفتاب و حواشی آن گفت: حکم دادگاه در خصوص تخلفات فروشنده‌ی قبلی صادر شده و دراین راستا جلساتی نیز با خریداران قبلی برگزار کرده و در حال مذاکره هستیم تا بر اساس حکم صادر شده اقدام کنیم که بر اساس این حکم، فروشنده‌ی قبلی موظف به پرداخت و تأمین هزینه‌های خریداران قبلی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از تعیین تکلیف مشکلات این پروژه توسط دادگستری آذربایجان شرقی و بهره برداری از دو بلوک تا پایان خرداد سال جاری خبر داد و گفت: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی کاملاً در جریان مشکلات پرونده قرار دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خود را موظف به اجرای حکم دادگاه می‌داند و اکنون نیز علی‌رغم عدم توافق با خریداران در حال تکمیل پروژه هستیم.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها