رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • سه شنبه 10 آبان 1401 - 15:40
  • کد خبر : 2439
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین راهی آذربایجان شرقی برای فصل زمستان آماده هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی بین راهی استان برای فصل زمستان آماده هستند تا در صورت نیاز مسافران در راه مانده را اسکان دهند.

به گزارش تبریز گویا، اورجعلی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماشین آلات و امکانات راهداری استان نیز برای اجرای طرح راهداری زمستانی تجهیز و آماده هستند.

وی با اشاره به تعیین و آماده سازی پایانه بار تبریز به عنوان محل اسکان اضطراری در حوادث غیرمترقبه، اظهار داشت: فضای ایمن و کافی در این‌ پایانه برای اسکان مردم و مسافران در شرایط اضطراری تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: قرار گرفتن‌ این پایانه بار در بیرون از بافت اصلی کلانشهر تبریز، موقعیتی ایده آل برای اسکان شهروندان در این پایانه در شرایط بحرانی به وجود آورده است.

علیزاده، ادامه داد: عمده فعالیت‌ حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه پدافند غیرعامل بوده و در این راستا دارایی ها و مراکز مهم این اداره کل شناسایی و طبقه بندی شده است تا در صورت وقوع بحران، در کمترین‌ زمان از آن ها استفاده شود.

وی انجام رزمایش های مختلف را از اقدمات مهم این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اعلام و یادآوری کرد: در این راستا رزمایش آمادگی برق اضطراری در سطح واحدهای تابعه و رزمایش پدافند سایبری اجرا شده و پایانه های مرزی نوردوز و جلفا به امکانات پدافند زیستی و شیمیایی مجهز شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها