رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
استاندار آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای مواجهه با موج ششم کرونا

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کامل استان برای مواجهه با موج ششم کرونا خبر داد و بر افزایش واکسیناسیون عمومی و اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش تبریز گویا، عابدین خرم در ارتباط تصویری با جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مواجهه با موج ششم کرونا خبر داد.

خرّم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان، ۴۴۳ نفر است و از نظر تخت‌های بیمارستانی برای افزایش احتمالی بیماران، وضعیت مناسبی داریم.

وی درخصوص آخرین آمار واکسیناسیون در استان نیز گفت: ۹۲ درصد از جمعیت استان دوز اول، ۸۴ درصد دوز دوم و ۳۵ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند و استقبال خوبی از دوز سوم شده است.

خرّم با بیان اینکه میزان فوتی‌های کرونا در استان نسبت به قبل از آغاز موج ششم افزایش نداشته است، افزود: در حال حاضر تعداد فوتی‌های کرونا در استان روزانه حداکثر دو نفر است و در برخی روزها نیز هیچ مورد فوتی ثبت نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کامل بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نیروهای مسلح استان برای مواجهه با موج ششم کرونا خبر داد و گفت: یک بیمارستان نیز ویژه کودکان پیش‌بینی شده و تلاش کرده‌ایم از همه ظرفیت‌های درمانی استفاده کنیم.

وی درخصوص کنترل ورود و خروج از مبادی مرزی استان نیز گفت: شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به طور کامل در دو نقطه مرزی جلفا و نوردوز و مرز هوایی فرودگاه تبریز رعایت می‌شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها