رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 24 آبان 1401 - 11:10
  • کد خبر : 2619
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : آذربایجان‌شرقی توان تولید لاستیک هواپیما را دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد:

آذربایجان‌شرقی توان تولید لاستیک هواپیما را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید لاستیک خودرو در استان نیاز به واردات این محصول را برطرف کرده است، اعلام کرد: توان تولید لاستیک‌های تخصصی مانند لاستیک هواپیما در این استان وجود دارد.

به گزارش تبریز گویا ، صابر پرنیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک مجموعه صنعتی تایرسازی خودرو در تبریز، با بیان این که صنعت لاستیک به دلیل این که نیازهای صنعت خودرو را تامین می کند و ارز آوری بالایی دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: با فعالیت اولین و بزرگترین شرکت تولیدی مواد میانی محصولات تایر، صنعت لاستیک در آذربایجان شرقی توسعه چشمگیری یافته است.

وی افزود: این مجموعه صنعتی علاوه بر تولید روکش تایر به روش گرم و سرد، انواع آمیزه های لاستیکی و مواد میانی برای تولید تایر به روش سرد را نیز تولید می کند.

وی ادامه داد: محصول مواد میانی برای تولید تایر در سال ۹۰ از اروپا و آسیای شرقی وارد کشور می شد ولی اکنون به همت مهندسان و فعالان این صنعت این محصول به طور کامل در این مجموعه بومی سازی شده و با کیفیت محصولات اروپایی برابری می کند.

وی با اشاره به هزینه بالای واردات محصولات تایر به کشور ادامه داد: در حال حاضر این محصولات به شرکت های ایرانی فعال در این صنعت عرضه می شود و با توجه به بی نیازی از واردات از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه اولین و بزرگترین شرکت تولیدکننده در خاورمیانه است که قادر به تولید محصولات میانی و ارایه تکنولوژی به شرکت های فعال در این صنعت است.

پرنیان افزود: تمام محصولات واسطه ای و میانی مرتبط با صنعت روکش در این مجموعه تولید می شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های فعال در صنعت لاستیک ادامه داد: شرکت های تولیدکننده تایر با مشکلاتی مانند قیمت تمام شده، قیمت مواد اولیه و هزینه کارگران مواجه هستند که این موارد باعث شده میزان تولید کاهش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت بازیافت لاستیک های فرسوده و بازگشت مجدد این محصولات به چرخه مصرف گفت: اگر به جای این که لاستیک های فرسوده پس از استفاده به عنوان یک کالای مصرفی مانند یک زباله دور انداخته شود به عنوان یک کالای سرمایه ای به آن نگاه شود قطعا صرفه اقتصادی چشمگیری برای کشور و مصرف کنندگان خواهد داشت.

پرنیان با اشاره به طرح توسعه این مجموعه صنعتی گفت: اولین ایده در طرح توسعه، بازیافت تایرهای او تی آر یا لاستیک های معدنی برای تامین لاستیک های دامپتراک و لودرها است که در حال حاضر مصرف بالایی دارند و بسیار ارزبر هستند.

وی ادامه داد: تایر و لاستیک جزو زباله های خاص است و قابل تجزیه نیست ولی این محصول جزو موادی است که از صفر تا صد بازیافت می شود.

پرنیان گفت: این مجموعه تقریبا با تکنولوژی روز دنیا فعالیت می کند و آخرین دانش و تکنولوژی خود را به تمام شرکت های فعال در این صنعت در کشور انتقال می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر تولید انواع لاستیک، توان تولید لاستیک های تخصصی مانند لاستیک هواپیما نیز در این مجموعه صنعتی وجود دارد.

به گزارش تبریز گویا ، شرکت‌ها و کارخانه های تایرسازی کشورمان از ابتدای امسال تا اول آبان ۱۴۹ هزار و ۷۱۲ تن انواع تایر خودروهای سواری، وانتی، باری و اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی تولید کردند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها