رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۸ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Sunday 22 September
  • سه شنبه 30 آذر 1400 - 08:20
  • کد خبر : 2637
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ضرورت احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان شرقی
نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس تأکید کرد؛

ضرورت احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان شرقی

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان شرقی ضروری است.

به گزارش تبریز گویا، حجت الاسلام محمد باقری بنابی شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل این شهرستان به مناسبت روز حمل و نقل که با حضور اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان، رانندگان و مدیران بنگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ترتیب یافته بود، با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه در جنوب استان آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی فرودگاه جدید در جنوب استان قریب به ۳ میلیون نفر از جمعیت شهرهای آذربایجان شرقی، غربی و کردستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور بعد از ۴۰ سال در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست؛ افزود: با تصمیمات احساسی نمی‌شود کشور را اداره کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به صورت کمیته امدادی نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ گفت: جا دارد برای اداره امور کشور تصمیمات عقلایی گرفت.

باقری بنابی ضمن اعلام آمادگی برای پیگیری مشکلات بیمه صنف رانندگان اذعان کرد: در سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز برای اینکه از مشکلات خارج شویم جا دارد بخش خصوصی وارد شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین راهداری استان آذربایجان شرقی و شهرستان در خصوص آسفالت راه‌های روستایی و برون شهری بناب اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از اوایل سال آتی شاهد انقلاب در بحث آسفالت ریزی روستاهای شهرستان و همچنین جاده‌های این شهرستان خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از دولت آقای رئیسی انتظار داریم با قدرت وارد مسائل شده و کارهای بزرگی را انجام دهد.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: قانون کامل پرداخت یارانه باید در کشور نوشته شده و در برنامه توسعه هفتم به آن پرداخت شود.

فعالیت بیش از ۲۶ هزار کامیون در آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از فعالیت بیش از ۲۶ هزار کامیون در آذربایجان شرقی در حوزه حمل و نقل خبر داد.

اروجعلی علیزاده با بیان اینکه ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل استان فرسوده است، افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل از ضروری‌ترین نیازهای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مجلس شورای اسلامی نسبت به بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور اهتمام جدی داشته باشد، گفت: با نوسازی ناوگان حمل و نقل شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

علیزاده ابراز داشت: همچنین با نوسازی ناوگان حمل و نقل از تخریب جاده‌ها و آلوده شدن محیط زیست جلوگیری می‌شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها