رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 13:33
  • کد خبر : 2749
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : گشایش گره‌های اقتصادی با تعالی فرهنگی
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

گشایش گره‌های اقتصادی با تعالی فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از گشایش گره‌های اقتصادی با تعالی فرهنگی خبرداد و گفت: کارگروه‌هایی جهت پیگیری برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش تبریز گویا، سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در نود و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، تنظیم به موقع برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از جمله اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان در سال گذشته خواند و اظهار کرد: از اولین استان‌هایی هستیم که در این راستا اقدام دقیق و به موقع انجام داده است.

وی با مروری بر عملکرد سال گذشته و برنامه جلسات سال جاری شورا، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ باید در سه عرصه «تصمیم گیری‌های کلان»، «شکل دهنده ذهن و افکار جامعه» و «سیاست‌های کلان آموزشی و علمی دستگاه‌های کشور» بروز و ظهور یابد.

آل هاشم تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته ارزش، اهمیت و حساسیت کار فرهنگی کاملاً خود را نشان داده است و این حساسیت زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم هر ضعف و سستی در عرصه فرهنگی موجب خواهد شد دشمن ده‌ها قدم جلوتر آید.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: دشمن در میدان جنگ نرم کاملاً هوشیار بوده و شبانه روز تلاش می‌کند.

وی توضیح داد: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی حدود هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را برگزار کردیم که دارای ۱۸ دستور جلسه و ۲۱ مصوبه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تنظیم به موقع برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از جمله اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان در سال گذشته خواند و اظهار کرد: از اولین استان‌هایی هستیم که در این راستا اقدام دقیق و به موقع انجام داده است.

آل هاشم تاکید کرد: باید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان مصوبات را برنامه‌ریزی و پیگیری کنند تا نتیجه این مصوبات در مقام عمل دیده شود.

وی بر حضور منظم اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات شورا تاکید کرد و افزود: در سال جدید باید با محتوابخشی به مباحث شورا و جدیت روی مسائل اولویت‌دار از روزمرگی خارج شویم و به سمتی رویم که شورای فرهنگ عمومی اثرات خود را در جامعه نشان دهد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها