رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۹ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Monday 23 September
  • شنبه 22 مرداد 1401 - 09:21
  • کد خبر : 3108
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : پیگیری وضعیت مددجویان بعداز توانمندسازی جزو اولویت‌ها است

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: پیگیری وضعیت مددجویانی که از مجموعه‌های این اداره کل ترخیص و توانمند می‌شوند، جزو اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

به گزارش تبریز گویا ، مهتاب منصوری روز شنبه در نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی استان، با بیان اینکه توانمندسازی مانع بازگشت مجدد مددجویان به مراکز آسیب می‌شود، افزود: اشتغال پایدار و تأمین مسکن از مؤلفه‌های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی است و این دو اصل جزو اهداف بهزیستی آذربایجان شرقی بوده و تلاش برای فراهم ساختن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه، پرداخت جبران کارایی و ارائه تسهیلات بدون کارمزد به کارفرمایان و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اهمیت برگزاری منظم جلسات کمیته آسیب و تأثیر گزارشات مددکاری و روانشناسی در تصمیمات اتخاذ شده در خصوص خدمت گیرندگان مراکز آسیب و اورژانس‌های اجتماعی را متذکر شد و اظهار داشت: در این راستا کارشناسان شهرستان‌ها باید نسبت به معضلات ایجاد شده و دوباره کاری در خصوص ترخیص مددجویان بدسرپرست بر اساس مجوزهای قضائی و پذیرش مجدد آنان در مراکز اشاره شده، دقت بیشتری داشته باشند.

منصوری بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبات اخیر تاکید و اضافه کرد: تمامی فرآیندهای پذیرش و ترخیص خدمت گیرندگان در مراکز، کار گروهی و تیمی را می‌طلبد و انطباق با دستورالعمل‌های جاری و بخشنامه‌ها در این خصوص الزامی است.

وی مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۱۲۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۹۰۵ نفر از خدمات مستمری ماهانه برخوردار بوده و بقیه نیز از خدمات غیرمستمر و موردی بهره مند می‌شوند.

منصوری آموزش‌های مختلف مهارتی و زندگی را از جمله برنامه‌های اولویت دار بهزیستی آذربایجان شرقی در جهت توانمندسازی برشمرد و با اشاره به اینکه هم اکنون این برنامه‌ها در مراکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۳ مرکز روزانه نگهداری معلولان ذهنی و تعداد ۱۳ مرکز نگهداری روزانه معلولان جسمی در استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها