رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه 29 آبان 1401 - 08:26
  • کد خبر : 3291
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : احداث فیبر نوری با توان مجموعه شهرداری سال ۱۴۰۲ تداوم می‌یابد

شهردار تبریز از تداوم احداث فیبر نوری در سال آینده توسط سازمان عمران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، یعقوب هوشیار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: برای هوشمندسازی زیرساختهای شهر، نیاز به ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد و در این خصوص روش‌های مختلفی مورد بحث قرار گرفته و نهایتا چون در برخی پروژه‌ها تجربه تلخی نسبت به واگذاری پروژه به خارج از مجموعه داریم و موجب ضرر شهرداری شده، تصمیم گرفتیم احداث فیبر نوری توسط خود شهرداری تبریز انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای اینکه اراده خود را در این پروژه مسلط کنیم و خود شهرداری تبریز پروژه فیبر نوری را اجرا کند، به صورت آزمایشی حدود سی کیلومتر از آن اجرا شده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: چنانچه شورای اسلامی شهر در بودجه سال آینده تصویب کند، سازمان عمران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در سال آینده این پروژه را اجرا خواهند کرد.

هوشیار گفت: در نظر داریم تمام نقاط شهر را پوشش دهیم و در این راستا برنامه شهرداری تبریز بیشتر برای سال آینده است و بودجه آن را از محل ردیف ها و جابجایی ها تامین کرده و در بودجه سال آتی می‌آوریم.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این ارتباط گفت: نظر کمیسیون این است که خود شهرداری این پروژه را اجرا کند.

همچنین علی نوای باغبان رییس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز با اجرای بخشی از این پروژه نشان داد می‌تواند خودش ادامه پروژه را انجام دهد. در متمم بودجه می‌توان این موضوعات را آورد و کمیسیون هم از این قضیه استقبال کرده تا سازمان فناوری و سازمان عمران شهرداری تبریز پروژه را اجرا کنند.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر احداث فیبر نوری در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با شهر هوشمند تصویب شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها