رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

یکی از مهم‌ترین فلسفه تاسیس شهرها ایجاد مکانی ایمن و آرام با حفظ سلامت جسمی و روانی انسان ها بود است تا به دور از مخاطرات و مشقت‌های محیط روستایی گذران عمر کرده باشند. در برخی موارد آسیب‌های شهرنشینی مانند ترافیک به‌قدری باعث خستگی جسم، روان و اتلاف وقت شهروندان می‌شود که بعضی ها آرزوی زندگی به دور از استرس و فشار روانی شلوغی در شهر دارند.

تبریزگویا؛ مهدی یوسفی: ترافیک یکی از معضلات اصلی کلانشهرها است که شهر تبریز نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند. وجود بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در تبریز و عدم تناسب ابعاد معابر با تعداد خودرو از علل ترافیک تبریز است.

مدیریت شهری برای گره گشایی ترافیکی از طرح های متعددی مانند زوج و فرد کردن تردد خودروها در مسیر مرکزی شهر گرفته تا مسیرگشایی و احداث تقاطع غیرهمسطح در معابر شلوغ شهر استفاده می‌کند.

خوشبختانه همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز بر اتمام پروژه های نیمه تمام است تا فضای شهر تبریز از آشفتگی و سردرگمی فاصله بگیرد.

عزم جدی مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این باره می‌گوید: مدیریت شهری به جد پیگیر پروژه‌های نیمه تمام مانده از سال‌های گذشته شهر تبریز است.

وی اضافه می‌کند: متاسفانه در سال‌های گذشته توفیق چندانی در مورد پروژه‌های بزرگ شهری نداشتیم ولی با این حال شهردار تبریز به صورت جدی در رابطه با فعال شدن پروژه های عمرانی شهری ورود کرده و پیگیر این موضوع است.

رویکرد مدیریتی یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در خصوص پروژه‌های نیمه تمام شهری تاکید به نیروهای تخصصی و توان داخلی مجموعه است. استراتژی که از آغاز تصدی وی در شهرداری تبریز باعث اجرای پروژه های متنوعی شده است.

شتاب گرفتن اجرای عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده در سال‌جاری

تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده به‌طول ۵۲۶ متر و عرض باندهای رفت و برگشت آن جمعا در ۱۶ متر از سال ۹۹ مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است، روند اجرای این پروژه از کلنگ‌زنی تا اردیبهشت امسال به کندی پیش‌رفته و تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اعتبار اولیه این پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام شده است. این تقاطع غیرهمسطح به عنوان پروژه رفع ترافیک شهری در اصلی ترین مسیر شهر تبریز واقع در کمربندی میانی  با هزینه ۱۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است  تا گامی موثر برای کاهش بار ترافیکی آن منطقه باشد. جای خرسندی است که روند اجرای این پروژه در سال‌جاری تسریع یافته است و در هفت ماه گذشته پیشرفت  ۷۰ درصدی ثبت کرده است.

کاهش هزینه‌ها و سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها ماحصل تکیه بر توان فنی و مدیریت شهرداری تبریز

شهردار تبریز در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده که در آستانه افتتاح است، می‌گوید: امسال که بیشتر پروژه ها توسط کارکنان و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز انجام شده، نشان از کاهش هزینه‌های جاری دارد زیرا با اجرای پروژه‌های شهری، توان فنی و مدیریتی مجموعه شهرداری اثبات شد.

وی اضافه می‌کند: تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده طبق روزشمار در سی‌ام آبان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح یک به یک پروژه‌های ترافیکی نقش بسزایی در روان‌سازی ترافیک معابر شلوغ شهر دارد به طوری‌که اتمام پروژه‌های نیمه تمام با تکیه بر توان تخصصی و مدیریتی خود مجموعه شهرداری از موفقیت های مدیریت فعلی شهر تبریز است.

تقاطع‌های غیرهمسطح شهید فروزنده یکی از مهم ترین پروژه‌های ترافیک شهری است که می‌تواند گرهی از گره‌های ترافیک شهر تبریز را باز کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها