رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به حوزه بسیار وسیع پدافند غیرعامل در مجموعه‌های مختلف، گفت: ضرورت توجه به پیوست پدافند غیرعامل در فرآیندهای بخش سلامت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تبریز گویا ، بهمن نقی پور در جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی زیستی پدافند غیرعامل استان، افزود: در این ارتباط باید به صورت شبانه روزی تلاش شود تا هر اقدامی در حوزه سلامت و بهداشت همچون احداث، خرید تجهیزات و اجرای پروژه‌های عمرانی پیوست پدافند غیرعامل داشته و کیفی سازی و توانمندسازی پدافند غیرعامل در کارها نهفته باشد.

وی با اشاره به شعار پدافند غیرعامل با عنوان پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیر ساخت‌ها و تداوم کارکردها، اظهار کرد: همه مسئولین و کارشناسان پدافند غیرعامل باید در جلسات عملی شرکت داشته و در این خصوص احساس مسئولیت کنند و در هر کاری با هم مشاوره و همکاری فعالانه داشته باشند.

نقی پور ادامه داد: کارشناسان مربوطه باید آمادگی کافی برای روبرو شدن با مسائل مختلف پدافندی را داشته باشند و در این راستا برگزاری مانورهای دورمیزی و میدانی بسیار ضروری است.

وی، احصای مشکلات احتمالی برای سلامتی جامعه و ارائه راه حل‌های مناسب و بهینه از روسای شبکه‌های بهداشت آذربایجان شرقی و روسای دبیرخانه را خواستار شد.

نقی پور گفت: با تعامل و هماهنگی سایر دستگاه‌های استان و استفاده از ظرفیت‌های خارج از دانشگاه، چه درون سازمانی و چه برون سازمانی برنامه ریزی دقیقی انجام باید داد تا مطالب علمی را از دانشگاه که یک مرکز علمی است به سطح جامعه اشاعه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ رسانه‌ها و خبرنگاران نیز نسبت به فرهنگ سازی و رساندن مطالب علمی و ایجاد باور در کاهش آسیب پذیری با پدافندغیرعامل فعالانه مشارکت کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها