رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • چهارشنبه 27 مهر 1401 - 10:18
  • کد خبر : 3480
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جمعیت حاشیه‌ نشین شهر اهر با مشکلات متعددی گریبان‌گیر است

رماندار اهر با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان گفت: جمعیت حاشیه‌نشین شهر اهر با مشکلات متعددی گریبان‌گیر هستند.

به گزارش تبریز گویا ، ابوالفضل غنی‌زاده صبح چهارشنبه در نشست مشترک با فرمانده قرارگاه سازندگی ثارالله و جانشین سپاه ناحیه اهر اظهار داشت: متأسفانه برخی از روستاهای شهرستان اهر فاقد زیرساخت‌های خدماتی و عمدتاً با بحران بی‌آبی مواجه‌اند، یعنی این روستاها هنوز از تحولات و نعمات انقلاب اسلامی بهره‌مند نشده‌اند.

فرماندار اهر با اشاره به این‌که برگزاری اردوی جهادی پزشکی از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران به منظور ارائه خدمات درمانی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اهر اقدامی پسندیده است، افزود: ارائه خدمات درمانی از صفر تا صد برای اقشار بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر مورد انتظار ماست. اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران قصد خدمات‌رسانی درمانی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان اهر را دارد به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و ۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند که مجموعاً ۲۰ هزار تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان اهر هستند. این مهم نشان می‌دهد که شهرستان اهر از نظر جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی بیشترین آمار را دارد.

غنی‌زاده بابیان این‌که جمعیت حاشیه‌نشین شهر اهر با مشکلات متعددی گریبان‌گیر هستند، گفت: اگر مشکلات مردم حاشیه‌نشین اهر را بررسی کنیم، ضمن اینکه اکثر مناطق جزو سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شوند، از طرفی مردم ساکن این مناطق مشکلات درمانی و معیشتی دارد و حتی کودکان و دانش‌آموزان نیز با سوءتغذیه مواجه‌اند.

فرماندار اهر بر لزوم تداوم و گسترش اردوهای جهادی پزشکی شرکت مس در مناطق حاشیه‌نشین شهر و روستاهای محروم شهرستان اهر تأکید کرد و یادآور شد: اردوی جهادی پزشکی شرکت ملی صنایع مس ایران را به مناطق حاشیه‌نشین شهر و روستاهای محروم اهر هدایت کنید، چراکه مردم مناطق محروم شهری و روستایی به خدمات درمانی نیازمند هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه ناحیه‌ی اهر در جهت توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار نیازمند شهرستان گفت: به‌طور متوسط سپاه ناحیه‌ی اهر ماهانه ۲۰۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کند و اگر از زمان شیوع ویروس کرونا را حساب کنیم، سپاه ناحیه‌ی اهر تابه‌حال ۵۷۰۰۰ بسته معیشتی توزیع کرده است و این مهم نشان‌گر وجود نیازمندان در شهرستان اهر است.

غنی‌زاده خواستار تأسیس درمانگاه برای ارائه خدمات درمانی به اقشار نیازمند از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران در شهرستان اهر شد و تصریح کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر به بیماران مراجعه‌کننده از شهرهای ورزقان، هوراند، کلیبر، خداآفرین، هریس و حتی استان هم‌جوار نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد و با این وجود از تجهیزات و امکانات درمانی کمی برخوردار است، لذا همکاری شرکت مس در تأسیس درمانگاه برای ارائه خدمات درمانی در این شهرستان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ضرورت دارد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها