رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

نمایندگان تهران، ورامین و شیراز در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار اقدام وی به شکایت از عربستان سعودی در مجامع بین‌المللی برای پیگیری فاجعه منا درباره جانباختگان این فاجعه و حادثه فرودگاه جده شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۵ بهمن ۹۴) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکر به شرح زیر است:

مهرداد بذرپاش، سیدحسین نقوی‌حسینی و ضرغام صادقی نمایندگان تهران، ورامین و شیراز در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری فاجعه منا در خصوص جانباختگان این فاجعه و موضوع حادثه فرودگاه جده از طریق طرح شکایت از عربستان سعودی در مجامع بین‌المللی شدند.

مهرداد بذرپاش و سیدحسین نقوی‌حسینی نمایندگان تهران و ورامین در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح استفاده از ادبیات خاص در جمع استانداران و فرمانداران که باعث سوءظن مهندسی انتخابات توسط رئیس‌جمهور و دولت می‌شود شدند.

مهرداد بذرپاش و ضرغام صادقی نمایندگان تهران و شیراز در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت تأخیر در ارائه وام خرید کالا شدند.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران به وزیر صنعت در مورد بی‌توجهی به رکود بی‌ سابقه که باعث تعطیلی روزانه بنگاه‌ها و کارخانجات در کشور شده است تذکر داد.

حسین نجابت، الیاس نادران، رحیم زارع‌، حمیدرضا فولادگر، اسماعیل جلیلی و عطاءالله سلطانی‌صبور نمایندگان تهران، آباده، اصفهان، مسجدسلیمان و رزن به رئیس‌جمهور لزوم اخذ امتیاز متقابل در قبال ارائه بازار به شرکت های هواپیمایی فرانسوی را متذکر شدند.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تعیین تکلیف سپرده‌گزاران موسسه ثامن‌الحجج و پرداخت سپرده‌های آنان شد.

حمیدرضا مشهدی‌عباسی، نادر قاضی‌پور، سیدحسین نقوی‌حسینی و علیرضا محجوب نمایندگان دماوند،‌ارومیه،‌ورامین و تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت بی‌توجهی به تخریب منابع طبیعی و محیط زیست توسط سازمان محیط زیست شدند.

محمد اسماعیلی و محمدرضا خان‌محمدی نمایندگان زنجان و ابهر به وزیر اقتصاد لزوم حل مشکل سهامداران شرکت پدیده شاندیز و جبران خسارت آنان را متذکر شدند.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر نفت خواستار توضیح علت عدم برکناری مدیرعامل شرکت ملی نفت علی‌رغم محکومیت وی در انفصال از خدمات دولتی شد.

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: علت اصرار بر ایجاد مسیر هوایی مستقیم با آمریکا چیست و همچنین در تذکری به وزیر خارجه اظهار داشت علت مذاکره با وزیر امور خارجه آمریکا در غیر از موضوع هسته‌ای چیست و نیز در تذکری به رئیس‌جمهور گفت که علت حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه تئاتر در تهران در کنار یکی از سران فتنه چیست.

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان به وزیر اقتصاد در مورد علت عدم اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی تذکر داد.

منبع خبری : خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها