- چهارشنبه 7 دی 1401 - 16:36
- کد خبر : 3964
- دستهبندی نشده
مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی و تفاوت ایستگاه قونقا با سایر ایستگاههای خط یک از لحاظ نوع سازه، حجم خاکبرداری و بتنریزی و اجرای تونل خبر داد.
به گزارش تبریزگویا، یعقوب وحیدکیا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگاهی و کنترل پروژه در ایستگاه قونقا (شماره ۱۳) خط یک متروی تبریز بیان کرد: این ایستگاه با مساحت ۱۲۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، بلیطفروشی و چند منظوره تجاری) و سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به لحاظ ساختار متفاوت و حجم کارهای زیاد، پیچیدگی خاصی نسبت به سایر ایستگاهها دارد.
وی افزود: تمامی فعالیتهای عمرانی این ایستگاه به صورت دستی در زیر زمین انجام میشود و مانعی برای تردد و ایجاد ترافیک شدید از قبال احداث ایستگاه در این منطقه نداریم.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ایستگاه قونقا در ۲۵ متر عمق زمین به صورت دستی انجام میگیرد، دقت و تخصص را در کمیّت و کیفیت فعالیتهای عمرانی میطلبد.
وی اضافه کرد: تلاش داریم با لحاظ تدابیر لازم و تلاشهای شبانهروزی، ایستگاه مزبور را طبق زمانبندی در آخر بهمن ماه به اتمام برسانیم.
نظرات