رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فرماندار اهر گفت: توجه مردم موجب استمرار فرهنگ اصیل موسیقی عاشیقی می‌شود.

به گزارش تبریز گویا ، ابوالفضل غنی‌زاده ظهر دوشنبه در سی‌وششمین همایش گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر اظهار داشت: اجرای هم‌زمان عاشیقلار برای خودآمدگویی به میهمان آئین اهدای نشان درجه هنری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عاشیق ولی عبدی برای اولین‌بار در منطقه‌ی ارسباران، مایه افتخار برای اهری‌ها و ارسبارانی‌ها بود.

فرماندار اهر با قدردانی از توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به موسیقی اصیل ارسباران افزود: وعده‌ ارتقای همایش منطقه‌ای عاشیقلار ارسباران به همایش بین‌المللی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم توجه به فرهنگ اصیل و هنرمندان موجب شکوفایی استعدادها و تقویت احترام به فرهنگ و سنت‌های بومی می‌شود.

وی بابیان این‌که هنر و فرهنگ اصیل هر منطقه یا شهرستان به واسطه توجه مردم رشد پیدا می‌کند، تصریح کرد: توجه مردم است که موجب استمرار فرهنگ اصیل و موسیقی سنتی عاشیقی می‌شود. این در حالی است که اگر به سنت‌ها بی‌توجهی کنیم فرهنگ اصیل اهری و ارسبارانی به مرور زمان فراموش می‌شود.

غنی‌زاده خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان اهر شعرایی جوان و با استعداد دارد، محتوای تولیدی آثار ادبی که توسط شعرای اهر سروده می‌شود بایستی در قالب موسیقی سنتی عاشیق اجرا و محتوای تولیدی ارزیابی و ثبت شود. لذا انتظار داریم تا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آثار ادبی شعرای اهر را داوری و آثار منتخبان را معرفی کند.

توجه مردم باعث استمرار موسیقی عاشیقی می‌شود

فرماندار اهر، عاشیق ولی عبدی را سرمایه اجتماعی و هنری منطقه ارسباران ذکر کرد و گفت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران هنرمندانی همچون عاشیق ولی عبدی کم ندارد، از این‌رو تقاضا داریم تا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اجازه ندهد کسب نشان درجه هنری توسط هنرمندان به طول بیانجامد. همچنین برگزاری نکوداشت هنرمندان زمانی ارزشمند است که هنرمند در قید حیات باشد با این حال گاهاً هنرمندان وقتی ارزشمند می‌شوند که دار فانی را وداع گفته باشند.

وی در پایان انتصاب آقای بلاغی به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی را منشأ تحول در حوزه فرهنگ و هنر عنوان و خاطرنشان کرد: مطمئنم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سرمنشأ خیر و برکت و تحول در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها