رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • پنجشنبه 22 دی 1401 - 17:52
  • کد خبر : 4166
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای فولادی در شهرستان بناب است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای فولادی در شهرستان بناب است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای فولادی در شهرستان بناب است.

به گزارش تبریز گویا، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر پنج شنبه در جمع مدیران شهرستان بناب که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: شهرستان بناب بعد از تبریز دومین شهر اقتصادی استان آذربایجان شرقی است و این امر می‌طلبد نگاه ویژه و حمایتی برای پیشرفت هر چه بیشتر طرح‌های تولیدی و اقتصادی بناب داشته باشیم.

باقری بنابی از معضل آب شرب به عنوان مشکل اصلی شهرستان بناب نام برد و ادامه داد: در حوزه آب شرب و در حوزه آب کشاورزی دچار مشکل هستیم که نیاز جدی به انتقال آب از زرینه رود را دارد.

وی افزود: در بخش آب کشاورزی نیز باید توزیع آب با عدالت صورت گیرد. بنا بر ضرورت این موضوع، مصوبات سفرهای استانی نیز لحاظ شود.

تأمین مواد اولیه برای کارخانه‌های فولاد موضوع دیگری بود که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آن را مطرح کرد و بیان داشت: استان آذربایجان شرقی سومین قطب فولاد کشور و نزدیک به ۳ هزار نفر تنها در شهرستان بناب در حوزه فولاد مستقیماً مشغول به کار هستند. از این رو نیاز به حمایت ساختاری در این بخش وجود دارد تا با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های فولادی استان آذربایجان شرقی مسیر سرمایه گذاری در سنگ معدن و سایر ملزومات فولاد فراهم شود.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و عابدین خرم استان آذربایجان شرقی امروز در سفری یک روزه به این شهرستان، مهمان مردم خونگرم بناب بود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها