رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • پنجشنبه 15 دی 1401 - 18:46
  • کد خبر : 4208
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ضرورت جذب تسهیلات برای اشتغال ایثارگران آذربایجان شرقی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکید کرد؛

ضرورت جذب تسهیلات برای اشتغال ایثارگران آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بر لزوم جذب تسهیلات قرض الحسنۀ اشتغالزا موضوع بند ب تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور برای اشتغال ایثارگران تاکید کرد.

به گزارش تبریز گویا ، جابر ابوالفتح زاده ظهر پنج شنبه در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: دولت سندی برای تولید میزان معیّنی شغل در هر سال تدوین کرده که در این سند، سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شده است و در این میان برای تحقق سهم مزبور، توجه جدّی به فرصت جذب تسهیلات بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مورد تاکید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر استانی رئیس جمهور محترم، حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال استان به ایثارگران تعلّق می‌گیرد، گفت: معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان موظف است عملیاتی شدن این مصوبه در سطح استان را مورد پیگیری جدّی قرار دهد.

ابوالفتح زاده، با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اشتغال زایی پایدار جامعه ایثارگری اضافه کرد: خوشبختانه همه اذعان دارند که مدیون ایثارگران معظم هستیم و لذا در خدمت‌رسانی به این عزیزان نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

وی شرط موفقیت در ایفای ماموریتِ مورد اشاره را داشتن آمار و اطلاعاتِ «بروز» و «درست» توصیف کرد و توضیح داد: بعضاً با درخواست مجموعه‌های دولتی و غیردولتیِ استان جهت معرفی ایثارگرانِ جویای کار مواجه می‌شویم اما پس از طی فرایندِ معرفی، متوجه می‌شویم که ایثارگرانِ عزیزِ معرفی شده قبلاً جذبِ مجموعه دیگری شده‌اند و یا اساساً امکان اشتغال در آن شغل را ندارند.

وی گفت: باید معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اسرع وقت برنامه مدوّنی برای پالایش متقاضیان جویای کار جامعه ایثارگری استان تعریف و عملیاتی کند تا خدمت رسانی به ایثارگران عزیز مطلوب‌تر از همیشه صورت بگیرد.

در این جلسه تجلیل و تکریم بیش از گذشته ایثارگرانِ معظم و آحاد مراجعان به ستاد استانی و ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، اتمام طرح پایش سلامت والدین تا پایان سال جاری، عملیاتی کردن سهمیه اعلامی ۱۴۰۱ به آذربایجان شرقی در طرح سپاس از ایثارگران تا پایان امسال و تکمیل هدفگذاری مصوّب در برنامه ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران عزیزِ آذربایجان شرقی مورد تاکید قرار گرفت.

مشارکت بنیاد آذربایجان شرقی در تدوین شیوه نامه پیشنهادی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ و اعلام آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، موظف شدن همه معاونت‌های بنیاد استان برای پیگیری تحقّق مصوبات سفر ریاست جمهوری محترم و جذب اعتبارات مربوطه تا پایان سال جاری و پیگیری جدّی اِعطای زمین و مسکن جانبازان سرافراز و سایر ایثارگران معظم از اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در راستای جامه عمل پوشاندن به ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز از مصوبات این جلسه بود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها