رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مردم آذربایجان در دفاع از ولایت پیشگام بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ی تحرکات دشمنان را نخواهند داد.

به گزارش تبریز گویا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر سه‌شنبه، در آئین تشییع پیکر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: از اینکه شهر تبریز معطر به وجود و حضور شهدای گمنام شده است خداوند متعال را شکر می‌گوئیم، برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی باید جهاد همه جانبه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت و بصیرت‌زایی ایشان بود، ادامه داد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند.

وی افزود: اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است و هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود؛ همین شهدای گمنام مجاهدان فی سبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.

آل هاشم با اشاره بر اینکه کلمات شهید و شهدا ۷۲ بار در ۹ سوره از قرآن کریم تکرار شده‌اند، گفت: شهدا انسان‌های ارزشمندی هستند که برای جلب رضای محبوب از همه‌ی هستی و حق حیات خود از این دنیای فانی گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند و در این میان برخی هم ناشناخته و گمنام ماندند؛ گمنامی و گمنام ماندن در سیره، روش و منش اسلامی از فضیلت‌های بالا و خاصی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: مقدم شهدا را گرامی می‌داریم و می‌گوئیم، شهدا قسم به خون پاکتان اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند، مگر مردم پایمال کرده‌اند؟ مگر خانواده شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و مدافعین امنیت مگر در مقابل افرادی که به اسلام، انقلاب اسلامی و ارکان نظام هجمه وارد می‌کنند، ساکت می‌نشینند؟

وی در پایان یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم، روش و سیره حضرت زهرا (س) را در دفاع از ولایت به خوبی عمل کنیم کما اینکه تاکنون هم عمل کرده‌ایم، مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ی تحرکات دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدا عمل خواهد کرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها