رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه 16 بهمن 1401 - 18:59
  • کد خبر : 4399
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تعرفه عوارض سال آینده شهرداری تبریز بر مبنای عدالت محوری تدوین شد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه تعرفه مرتبط با مردم بوده و باید در تدوین آن منصفانه و متعادل عمل کرد، گفت: تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی شهرداری تبریز در سال آینده بر مبنای عدالت محوری تدوین شده است.

به گزارش تبریز گویا ، علی نوای باغبان روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر برای بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز، افزود: یکی از وظایف شورای اسلامی شهر، وضع قوانین تعرفه‌ای بوده زیرا که تعرفه مکمل بودجه است.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای شهرداری از محل عوارض و خدمات تامین نمی شود، اظهار داشت: هر سال تعرفه عوارض محلی درآمد شهرداری از سوی شورای شهر مشخص شده و ملاک عمل شهرداری قرار می‌گیرد.

نائب رییس شورای اسلامی تبریز گفت: تعرفه عوارض محلی طبق سال پیش تهیه، ولی در برخی از مفاد تغییراتی لحاظ شده که باید این تغییرات در جلسات علنی شورای شهر مرور شود و پس از مطالعه و قرائت آن مورد تصویب قرار گیرد.

نوای باغبان ادامه داد: بر اساس مصوبه قانونی، مالیات های جدید درآمدها تغییر یافته است بنابراین شهرداری در این خصوص اصلاحاتی در تعرفه عوارض محلی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید با در نظر گرفتن قانون های بالادستی و بررسی دقیق تعرفه عوارض محلی سال آینده، آن را تصویب کند، یادآوری کرد: میزان افزایش در تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات مشخص شود و با توجه به تورم و شرایط موجود جامعه باید هم هزینه های شهرداری و هم مردم را در نظر گرفت و با رعایت عدالت، تعرفه را تصویب کرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: بر اساس روال و عرف باید مواردی که در راستای تعرفه عوارض محلی تغییر داده شده در شورا مطرح شود و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گیرد.

فریدون بابایی اقدم، با بیان اینکه باید قبل از بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۲، نوع بررسی مشخص شود، افزود: سهم عوارض ماده ای که مربوط به پروانه می شود باید در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

به گزارش ایرنا، تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۲ در ۳۷ ماده توسط شهرداری تبریز تهیه و تنظیم شده و نسبت به سال قبل تغییراتی اعمال کرده است.

در این جلسه مفاد یک تا ۹ تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهری سال ۱۴۰۲ بررسی شد و بررسی سایر مفاد آن با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر به جلسات فوق‌العاده در روزهای آینده موکول شد.

شورای اسلامی تبریز دارای ۱۳ عضو اصلی است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها