رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: طرح تامین آب صنایع کشور از آب فاضلاب ها در دست بررسی و روی میز است.

به گزارش تبریز گویا ، وجیه الله جعفری صبح روز شنبه در بازدید از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان، افزود: تأمین آب در بحث‌های توسعه‌ای جزو سیاست‌های اصلی و اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این زمینه اگر صنایعی طرح و برنامه‌ای مبنی بر تأمین آب از فاضلاب ارائه کنند، استفاده خواهد شد.

وی تأمین مواد اولیه برای توسعه بالادستی در حوزه صنایع را مبحث مهم دانست و اظهار داشت: طبق تصمیمات جدید اکتشاف معادن را سازمان صمت با همکاری ایمیدرو بر عهده خواهد داشت که این امر به توسعه اشتغال و پایداری تولید در فولاد میانه و آذربایجان نیز کمک خواهد کرد.

جعفری با اشاره به اینکه محدوده معادنی که تأمین مواد اولیه سنگ داشته باشند توسط وزارت صمت و سازمان ایمیدرو شناسایی شده است، یادآور شد: این امر موجب می‌شود تا متعاقب آن کنسانتره و گندله را در معادن به طور همزمان داشته باشیم.

وی تأمین گاز و برق صنایع را جزو وظایف وزارت نیرو و نفت و تأمین زیرساخت‌ها را جزو برنامه‌های بلندمدت آن‌ها خواند و ادامه داد: ما هم در کنار آن‌ها به تأمین برق ۱۵ هزار مگاواتی اقدام و تفاهم نامه‌ای را در این راستا منعقد کردیم تا واحدهای صنعتی نسبت به ایجاد نیروگاه در مناطق مختلف اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های در کنار صنایع نیازمند رفع مشکل گاز است، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های وزارت نیرو در میان مدت و سپس در دراز مدت شاهد رفع مشکل باشیم.

وی از عملیاتی شدن طرح فاز چهارم فولاد میانه در سال آینده خبر داد و گفت: در راستای بحث‌های توسعه‌ای طرحی به نام فاز چهار فولاد میانه از محل مازاد فاینانس در حال انجام است که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

جعفری جذب نیروهای انسانی در طرح‌های جدید را از مطالبات و اولویت‌های مردم شهرستان میانه اعلام و اضافه کرد: از بعد تخصصی سعی در تأمین نیرو از خود منطقه خواهیم داشت و در بحث جایگزینی نیروی انسانی باید به آموزش با استفاده از نیروهای باتجربه و متخصص جهت بهره وری در واحد صنعتی توجه شود تا تولید محصول باکیفیت در این مجموعه‌ها توسط افراد متخصص و باتجربه جدید تداوم یابد.

فرماندار شهرستان میانه نیز در این بازدید با اشاره به مراجعه مردم به فرمانداری برای رفع مشکل اشتغال جوانان، گفت: بیش از ۵۰ درصد مطالبات این افراد استخدام در شرکت فولاد است که این انتظار ناشی از آمار بالای بیکاری در شهرستان است.

سعادتی خواستار عزم و اراده جدی وزارت صمت و مدیران فولاد در زمینه توسعه فازهای این مجتمع شد و بر ضرورت صدور دستور ویژه با ساز و کار مشخص جهت هزینه کرد بخشی از درآمدهای مجتمع فولاد برای انجام مسئولیت‌ها و نیازهای اجتماعی شهرستان در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی تاکید کرد.

وی تردد خودروهای سنگین حامل محصولات و مواد اولیه فولاد را سبب آسیب جدی به جاده‌های میانه دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود فولاد در بهسازی و بهبود راه‌های شهرستان و همچنین در دیگر حوزه‌ها حمایت لازم را اعمال داشته و در جهت مدیریت مجتمع‌های فولادی اقدام کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها