رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه 30 بهمن 1401 - 05:34
  • کد خبر : 4603
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : اقدامات شهرداری تبریز در مسیرگشایی و بازآفرینی شهری ارزنده‌ است

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی اقدامات شهرداری تبریز در مسیرگشایی ها و بازآفرینی شهری را ارزنده‌ دانست و در عین حال تخصیص بودجه دولتی برای این بحث را ضروری خواند.

به گزارش تبریز گویا، محمدباقر هنربر صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله اخیر خوی، ترکیه و سوریه، از استقرار ۱۱ اردوگاه در مناطق زلزله زده خوی بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه خبر داد و گفت: بعد از زلزله خوی تیم‌های امداد هلال احمر، اورژانس سپاه و بسیج به منطقه عازم شدند و برای ۱۰ هزار نفر امکاناتی همچون چادر و پتو ارائه شد.

وی با بیان اینکه یک درصد جمعیت جهان در ایران است و شش درصد خطرات ناشی از بلایای طبیعی در ایران اتفاق می‌افتد، ۷۰ درصد از وسعت کشور را در معرض خطر زلزله، روی گسل و یا در خطر گسل اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین ۵۰ درصد مردم کشور را در معرض خطر سیل دانست و افزود: سالانه پنج درصد بودجه کشور صرف خسارت بلایای طبیعی می‌شود.

وی با رد شایعاتی مبنی بر اینکه زلزله خوی ارتباطی با زلزله ترکیه و سوریه دارد، این احتمال را از منظر متخصصان زلزله شناسی و زمین‌شناسی استانی و کشوری رد شده عنوان کرد و احتمال وقوع زلزله تحت تاثیر گسل آناتولی شرقی را تکذیب کرد.

به گفته هنربر، وقوع زلزله خوی با توجه به شرایط زمین شناسی، طبیعی بوده و ارتباطی به دیگر گسل ها ندارد.

وی در عین حال با ابراز نگرانی از رخ دادن اتفاق ناگوار ناشی از گسل جوان تبریز، از سکونت ۸۵۰ هزار نفر در اماکن ناایمن تبریز خبر داد و گفت: دو هزار هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۲۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در تبریز داریم.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در بحث تاب‌آوری شهری و ارتقای تاب آوری جامعه اقدامات زیادی انجام شده، اقدامات شهرداری تبریز در مسیرگشایی ها و بازآفرینی شهری را ارزنده‌ اما ناکافی دانست و افزود: این مورد باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد و بودجه دولتی برای آن اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه این موضوعات از عهده شهرداری و راه و شهرسازی خارج است، از لزوم پای کار بودن تمام دستگاه‌های دولتی مطابق قانون سخن گفت و افزود: در این خصوص باید از طریق وزارتخانه‌ها اقدامات جدی صورت گیرد.

هنربر، پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و توجه جدی به این معضل را ضروری خواند و با اشاره به اینکه از ایجاد نمای نامتعارف ساختمان باید پیشگیری شود، خواستار جلوگیری از احداث ساختمان های بلند و کم عرض در معابر کوچک شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها