رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحراف مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از اهداف و فلسفه اصلی خود گفت: در این میان منطقه آزاد ارس از معدود مناطقی است که تراز تجاری آن مثبت بوده و به سمت کفه صادرات سنگینی می کند.

به گزارش تبریز گویا، محمد حسین فرهنگی جمعه در آئین اختتامیه نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ اظهار داشت: فلسفه اصلی تشکیل مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بسترسازی برای توسعه صادرات است که در برخی مناطق بجای اینکه سرپلی برای صادرات باشند به محل اصلی واردات تبدیل شده اند.
وی در ادامه خاطر نشان شد: در این میان منطقه آزاد ارس جز معدود مناطق آزادی است که دارای تراز تجاری مثبت بوده و کفه فعالیت های متعدد تولیدی و اقتصادی در این منطقه به سمت غلبه صادرات بر واردات سنگینی می کند و خوشحالیم که آذربایجان شرقی از این فرصت ایجاد شده در قالب منطقه آزاد به شکل صحیحی استفاده کرده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم عمده شرکت های حاضر در منطقه آزاد ارس نیز به سمت فعالیت های صادرات محور حرکت کنند و البته باید اذعان کرد که بخش قابل توجهی از نیازهای سرزمین اصلی به ویژه در حوزه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین کلانشهر تبریز نیز از طریق این منطقه صورت می گیرد و انتظار داریم این روند تقویت شده و استمرار یابد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها