رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۱ جماد ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Monday 23 December
  • سه شنبه 2 اسفند 1401 - 18:59
  • کد خبر : 4787
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : صدور کارت ملی در آذربایجان شرقی سرعت گرفت

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به کند شدن صدور کارت ملی در سال‌های گذشته، از سرعت گرفتن روند صدور کارت ملی در سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش تبریز گویا، محمد حیرت انگیز چرندابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سال ۱۳۹۷ بنا به دلایل متعدد صدور کارت‌های ملی در سراسر کشور کند و حتی در مواقعی متوقف شد به گونه‌ای که اواخر سال ۱۳۹۹ به طور کامل این امر متوقف شد و هیچ کارتی در استان‌ها صادر نشد.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ از سر گرفته شد، اظهار کرد: بر همین اساس سایتی در سازمان ثبت احوال راه اندازی شد تا متقاضیان بدون مراجعه به ادارات نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند که این امر در آذربایجان شرقی نیز شروع شد و هم اکنون تداوم دارد.

حیرت انگیز چرندابی ادامه داد: بر همین اساس پارسال تعداد ۳۲۲ هزار و ۱۲۵ فقره کارت ملی برای مردم آذربایجان شرقی و در ۱۰ ماهه سالجاری نیز تعداد ۱۳۴ هزار و ۵۶۸ فقره برای متقاضیان صادر شده است و این عملیات هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی مجموع تعداد متقاضیان در نوبت کارت ملی آذربایجان شرقی را در حال حاضر ۳۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار مربوط به ثبت نام‌های آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا زمان حاضر را شامل می‌شود که تلاش ما بر این است تا این تعداد کارت ملی تا پایان سالجاری تحویل شود.

حیرت انگیز چرندابی گفت: تاکنون برای جمعیت چهار میلیون و ۹۶ هزار و ۵۲۸ نفری آذربایجان شرقی که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال هستند، به تعداد ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۳۹ فقره کارت ملی صادر شده است.

وی راه اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی سازمان ثبت احوال را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم طی ماه‌های اخیر عنوان کرد و افزود: در این راستا سامانه “سهیم” که در هفته دولت امسال ایجاد شد، ۹ خدمت از جمله ثبت نام برای دریافت کارت ملی، ثبت شکایات، تحویل نشانی و پایگاه اطلاعات خانواده را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

حیرت انگیز چرندابی اعلام هر گونه تغییر در آدرس محل سکونت افراد را ضروری دانست و اظهار کرد: آحاد مردم که تغییراتی در نشانی آنها ایجاد شده است می‌توانند با مراجعه به سامانه مزبور که دی ماه امسال راه اندازی شد، نسبت به ایجاد تغییرات اقدام کنند و نیازی به مراجعه به ادارات ثبت وجود ندارد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها