رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • جمعه 5 اسفند 1401 - 18:36
  • کد خبر : 4827
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

فرماندار اهر از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تبریز گویا ، ابوالفضل غنی‌زاده صبح جمعه در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر افزود: با خلاقیت و نوآوری هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان اهر، جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ۱۵ دوره را به‌صورت استانی و ملی به‌طور موفق پشت سر گذاشته و نتایج مثبتی برای رشد و توسعه هنرهای نمایشی استان و منطقه داشته است.

فرماندار اهر گفت: سال گذشته بر حسب استقبال هنرمندان و تجربه موفق برگزاری ۱۵ دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ارتقای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران از ملی به بین‌المللی را صادر کرده و شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار به‌صورت بین‌المللی و با حضور گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی بابیان این‌که شهرستان اهر در سال ۱۴۰۲ به قطب جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود، اظهار کرد: شهرستان اهر در سال آینده میزبان اولین جشنواره شوسواری اسب منطقه‌ی ارسباران، سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران و شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران خواهد بود و برگزاری این جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، شهرستان اهر را به قطب جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تبدیل می‌کند.

غنی‌زاده، هنر تئاتر، عکاسی و انجمن ادبی را از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: تاریخچه و ظرفیت هنرهای نمایشی و شعر سرایی در شهرستان اهر بسیار غنی و از پتانسیل بالایی برخوردار است، از طرفی شهرستان اهر در حوزه عکاسی و خوشنویسی توانایی بسیار خوبی دارد و لازم است تا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌های هنرمندان حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان حمایت کند.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، ظرفیت‌های هنرمندان اهری را نمایش می‌دهد، یادآور شد: ظرفیت‌های هنرمندان اهری با حمایت شکوفا می‌شود و برای ارتقا جایگاه فرهنگ و ارشاد شهرستان و استان نیاز به حمایت دارند.

گفتنی است؛ احمد رجب‌پور با پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی اهر و موافقت اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌عنوان دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران انتخاب شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها