رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 16:44
  • کد خبر : 5009
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۲۴ درصد کارخانه‌های فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۲۴ درصد کارخانه‌های فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.

به گزارش تبریز گویا ، صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان. شرقی در تولید فولاد از لحاظ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: ۲۴ درصد کارخانه‌های فولاد کشور در استان فعالیت می‌کنند و صنایع مرتبط با فولاد موجب رشد و توسعه اقتصاد استان شده است.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ درصد صادرات فولاد کشور مربوط به آذربایجان‌شرقی است.

پرنیان فولاد را صنعتی پیشران در اقتصاد استان دانست و گفت: ۴۳ واحد موجود در استان کارخانه‌های نورد و شمش فولادی و صنایع مرتبط با فولاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال‌های گذشته حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده است، یادآور شد: علاوه بر اینکه این صنعت سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارد، صنایع مرتبط با فولاد موجب رشد و توسعه اقتصاد استان شده است.

پرنیان ادامه داد: در تأمین زیرساخت‌های گاز، آب و برق همواره از برنامه‌های بخش خصوصی عقب هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت فولاد گفت: باید با مصرف بهینه، تأمین منابع و برنامه‌ریزی‌های مناسب از فرصت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۱۵ روز مصوبه تعرفه عوارض صادرات محصولات فولادی را ابطال کردیم، متذکر شد: به منظور احصای مسائل و مشکلات و ارائه راه‌حل‌های مناسب جلسات متعددی برگزار می‌شود.

پرنیان با اشاره به رشد ۶ درصدی بخش صنعت بیان داشت: امسال در شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۶۰۰ مورد سرمایه‌گذاری جدید اتفاق افتاده که رکورد سال‌های گذشته در این زمینه شکسته شده است.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی استان به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی تمام تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات در این بخش انجام می‌دهد البته به منظور تأمین خوراک پایدار و تأمین زیرساخت‌های مناسب باید تدابیری اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۷ درصد عرصه سرزمینی اکتشاف شده است، گفت: با توجه به هوشمندی بخش خصوصی، در سرمایه‌گذاری‌ها و مکان یابی مشکلی وجود ندارد.

پرنیان اضافه کرد: باید با خودداری از صادرات مواد خام به سمت تولید فولاد آلیاژی حرکت کنیم، چرا که این محصولات ارزش افزوده بیشتری دارند.

وی یادآور شد: در حوزه قوانین تصمیم سازی باید توسط بخش خصوصی انجام شود چرا که تولیدکنندگان با تمام وجود با این قوانین درگیر هستند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها